ŠVEJDÍKOVÁ, Kateřina. Komunikační strategie v kontextu řečové dovednosti mluvení u úspěšných žáků (Good Language Learners‘ Communication Strategies in Speaking as a Language Skill). In V.Janíková, M.Píšová, S.Hanušová (eds.). Výzkum výuky cizích jazyků III. 1.vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2014, p. 37-47. ISBN 978-80-210-7704-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Komunikační strategie v kontextu řečové dovednosti mluvení u úspěšných žáků
Name in Czech Komunikační strategie v kontextu řečové dovednosti mluvení u úspěšných žáků
Name (in English) Good Language Learners‘ Communication Strategies in Speaking as a Language Skill
Authors ŠVEJDÍKOVÁ, Kateřina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1.vydání. Brno, Výzkum výuky cizích jazyků III, p. 37-47, 11 pp. 2014.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
RIV identification code RIV/00216224:14410/14:00079086
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-7704-1
Keywords (in Czech) komunikační strategie; úspěšní žáci; řečová dovednost mluvení
Keywords in English communication strategies; good language learners; speaking as a language skill
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Kateřina Sýkorová, Ph.D., učo 221263. Changed: 10/3/2015 15:08.
Abstract
Následující příspěvek popisuje příklad analýzy jedné úspěšné žákyni jako součást výzkumu k disertační práci věnující se komunikačním strategiím v řečové dovednosti mluvení v anglickém jazyce u úspěšných žáků. Na příkladu této úspěšné žákyně je představena analýza komunikačních strategií a konverzační analýzy. Závěr příspěvku zmiňuje možné problémy a omezení výzkumu plynoucí z počátečního sběru dat.
Abstract (in English)
The following contribution describes an example of a good language learner analysis as a part of research related to doctoral thesis focusing on good language learners’ communication strategies in speaking as a language skill in EFL. An analysis of communication strategies and conversational analysis are introduced on the sample of this good language learner. The conclusion mentions possible problems and limitations of research resulting from the initial data collection.
Links
MUNI/B/0931/2013, interní kód MUName: Cyklus konferencí k problematice kurikula a výuky v oborech školního vzdělávání (Acronym: CYKO)
Investor: Masaryk University, Category B
PrintDisplayed: 12/7/2024 15:08