Detailed Information on Publication Record
2014
Limity zkoušky verbální fluence v diferenciální diagnostice neurologických onemocnění
HUMMELOVÁ, Zuzana and Eva JANOUŠOVÁBasic information
Original name
Limity zkoušky verbální fluence v diferenciální diagnostice neurologických onemocnění
Name (in English)
Limits of Verbal Fluency Tests Use in the Differential Diagnostic of Neurological Disease
Authors
HUMMELOVÁ, Zuzana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Eva JANOUŠOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Česká a Slovenská neurologie a neurochirurgie, Praha, Česká lékařská společnost J.E. Purkyně, 2014, 1210-7859
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Impact factor
Impact factor: 0.165
RIV identification code
RIV/00216224:14110/14:00079105
Organization unit
Faculty of Medicine
UT WoS
000339709800012
Keywords in English
semantic verbal fluency; phonemic verbal fluency; epilepsy; Parkinson´s disease
Tags
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 27/3/2015 15:24, Ing. Mgr. Věra Pospíšilíková
V originále
Zkoumaný soubor byl tvořen čtyřmi skupinami pacientů: pacienti s epilepsií frontálního laloku, pacienti s levostrannou temporální epilepsií, pacienti s pravostrannou temporální epilepsií a pacienti s Parkinsonovou nemocí, kdy v každé skupině bylo 25 subjektů. Na základě využití neparametrického Kruskalova-Wallisova testu bylo zjištěno, že se skupiny pacientů statisticky významně nelišily v hodnotách sémantické ani lexikální verbální fluence.
In English
The four groups of patients were included in the study: patients with frontal lobe epilepsy, two groups of patients with temporal lobe epilepsy – left and right hemisphere, and patients with Parkinson´s Disease. Each group consisted of 25 patients. Statistical analysis was performed using the nonparametric Kruskal-Wallis test. The results showed no statistically significant differences in the scores of semantic and phonemic verbal fluency between the groups.