J 2014

Limity zkoušky verbální fluence v diferenciální diagnostice neurologických onemocnění

HUMMELOVÁ, Zuzana and Eva JANOUŠOVÁ

Basic information

Original name

Limity zkoušky verbální fluence v diferenciální diagnostice neurologických onemocnění

Name (in English)

Limits of Verbal Fluency Tests Use in the Differential Diagnostic of Neurological Disease

Authors

HUMMELOVÁ, Zuzana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Eva JANOUŠOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Česká a Slovenská neurologie a neurochirurgie, Praha, Česká lékařská společnost J.E. Purkyně, 2014, 1210-7859

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Impact factor

Impact factor: 0.165

RIV identification code

RIV/00216224:14110/14:00079105

Organization unit

Faculty of Medicine

UT WoS

000339709800012

Keywords in English

semantic verbal fluency; phonemic verbal fluency; epilepsy; Parkinson´s disease

Tags

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 27/3/2015 15:24, Ing. Mgr. Věra Pospíšilíková

Abstract

V originále

Zkoumaný soubor byl tvořen čtyřmi skupinami pacientů: pacienti s epilepsií frontálního laloku, pacienti s levostrannou temporální epilepsií, pacienti s pravostrannou temporální epilepsií a pacienti s Parkinsonovou nemocí, kdy v každé skupině bylo 25 subjektů. Na základě využití neparametrického Kruskalova-Wallisova testu bylo zjištěno, že se skupiny pacientů statisticky významně nelišily v hodnotách sémantické ani lexikální verbální fluence.

In English

The four groups of patients were included in the study: patients with frontal lobe epilepsy, two groups of patients with temporal lobe epilepsy – left and right hemisphere, and patients with Parkinson´s Disease. Each group consisted of 25 patients. Statistical analysis was performed using the nonparametric Kruskal-Wallis test. The results showed no statistically significant differences in the scores of semantic and phonemic verbal fluency between the groups.