STADLEROVÁ, Hana. Projekty speciální výtvarné výchovy se seniory. (The special art education projects with elderly people). 2014, 9 pp.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Projekty speciální výtvarné výchovy se seniory.
Name (in English) The special art education projects with elderly people
Authors STADLEROVÁ, Hana.
Edition 9 pp. 2014.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Survey and educational texts
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) speciální výtvarná výchova; senioři; výtvarné umění; motivace činností; tvorba
Keywords in English Special Art Education; seniors; art; motivation of activities;creation
Changed by Changed by: doc. PaedDr. Hana Stadlerová, Ph.D., učo 26587. Changed: 28/2/2015 22:09.
Abstract
Text přibližuje výtvarné aktivity, které byly realizovány v rámci grantového projektu Speciální výtvarná výchova s klienty Domova pro seniory, Podpěrova ul., Brno. Konkrétní činnosti jsou inspirovány současným výtvarným uměním i osobními zkušenostmi a zážitky seniorů. Uvádíme i konkrétní klienty, pro které se tvorba stala součástí aktivního prožívání života v domově.
Abstract (in English)
The paper is introducing art activities, which were implemented within the grant project Special Art Education with clients of home for the elderly, Podpěrova st., Brno. Specific actions in paper are inspired by modern art and personal experiences of elderly people. The paper includes examples of some clients of home for elderly for whom creation has become part of the active experiencing of life.
Links
CZ.1.07/1.3.41/02.0043, interní kód MUName: Systémová podpora trvalého profesního rozvoje (CPD) pedagogických pracovníků propojením pedagogické fakulty se školami na Jižní Moravě (Acronym: EDUCOLAND)
Investor: South-Moravian Region, 1.3 Further education of employees of schools and educational institutes
PrintDisplayed: 8/5/2024 04:14