PUDIL, Pavel, Ladislav BLAŽEK, Ondřej ČÁSTEK, Petr SOMOL, Jana POKORNÁ and Maria KRÁLOVÁ. Identifying Corporate Performance Factors Based on Feature Selection in Statistical Pattern Recognition: METHODS, APPLICATION, INTERPRETATION. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 170 pp. ISBN 978-80-210-7557-3. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-7557-2014.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Identifying Corporate Performance Factors Based on Feature Selection in Statistical Pattern Recognition: METHODS, APPLICATION, INTERPRETATION
Authors PUDIL, Pavel, Ladislav BLAŽEK, Ondřej ČÁSTEK, Petr SOMOL, Jana POKORNÁ and Maria KRÁLOVÁ.
Edition 1. vyd. Brno, 170 pp. 2014.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Type of outcome Book on a specialized topic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
WWW Munispace
ISBN 978-80-210-7557-3
Doi 10.5817/CZ.MUNI.M210-7557-2014
Tags Munipress
Bibliography 123 records
Changed by Changed by: PhDr. Lea Novotná, učo 110512. Changed: 8/4/2020 09:30.
Abstract
With many publications dealing with the issue, finding factors of competitiveness of companies is a very topical and interesting subject in terms of both theory and practice. However, these works do not present a uniform way of thinking as they vary in their approach to the issue, terminology used, applications of the methods, justification of solutions, and even credibility of the results achieved and their interpretation. This raises such questions as (1) how to express corporate competitiveness, (2) how to measure the effect of potential factors of competitiveness in a multidimensional space under the conditions typical for business research, and finally, (3) what are the factors of competitiveness and how can we interpret their effects? This publication presents the results of the research focusing precisely on this area.
Abstract (in Czech)
Problematika zjišťování faktorů konkurenceschopnosti podniků představuje velmi aktuální a zajímavé téma z hlediska praxe i teorie. Četné práce, které na toto téma vznikají, však nepředstavují jednotný způsob myšlení, liší se svým přístupem, používanou terminologií, aplikovanými metodami, argumentací, a dokonce i věrohodností získaných poznatků a jejich interpretace. Popsaná situace vyvolává otázky typu (1) jak vyjádřit konkurenceschopnost firem, (2) jak měřit dopad potenciálních faktorů konkurenceschopnosti ve vícerozměrném prostoru za podmínek typických pro výzkum a konečně (3) jaké jsou faktory konkurenceschopnosti a jak můžeme interpretovat jejich účinky. Tato publikace prezentuje výsledky dvouletého výzkumu, který se zaměřoval právě na tuto oblast.
PrintDisplayed: 14/5/2024 20:19