ŠTĚPÁNEK, Kamil. K SEKVENČNÍ ANALÝZE HRANÉHO FILMU A JEJÍ IMPLEMENTACI DO DĚJEPISNÉ VÝUKY (The sequence analysis of feature film and its implementation into the teaching of history). Sborník prací PdF MU, řada společenských věd č. 28/2014/1. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 28/2014, No 1, p. 149-154. ISSN 1211-6068.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name K SEKVENČNÍ ANALÝZE HRANÉHO FILMU A JEJÍ IMPLEMENTACI DO DĚJEPISNÉ VÝUKY
Name (in English) The sequence analysis of feature film and its implementation into the teaching of history
Authors ŠTĚPÁNEK, Kamil (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Sborník prací PdF MU, řada společenských věd č. 28/2014/1, Brno, Masarykova univerzita, 2014, 1211-6068.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 60101 History
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/14:00079125
Organization unit Faculty of Education
Keywords in English teaching history; historian film; sequence analysis of feature film;
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Kamil Štěpánek, CSc., učo 516. Changed: 18/2/2015 17:55.
Abstract
Příspěvek se zabývá problematikou analýzy sekvencí hraného filmu v dějepisné výuce. Vychází přitom z časové dotace, kterou disponuje dějepisná edukace v českých školách, věkových zvláštností žáka druhého stupně základní školy a důsledků, které tyto skutečnosti pro analytické postupy přinášejí. Stěžejní pasáže jsou věnovány aplikaci a implementaci vybraných požadavků mediální výchovy prostřednictvím hraného filmu.
Abstract (in English)
The text deals with the analysis of sequences of feature film within history teaching. It is based on the number of hours which school history has in Czech schools, age peculiarities of upper primary school pupil and the results that these facts bring to analytical procedures. The key passages are devoted to the application and implementation of selected requirements of media education in teaching via a feature film.
PrintDisplayed: 24/7/2024 12:27