CHOVANCOVÁ, Barbora. A Law Unto Itself: Course Design for Legal English Undergradutates. In 48th International IATEFL Conference in Harrogate. 2014.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název A Law Unto Itself: Course Design for Legal English Undergradutates
Název česky Zákon sám o sobě: Tvorba kurzů právní angličtiny pro studenty práva
Autoři CHOVANCOVÁ, Barbora (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 48th International IATEFL Conference in Harrogate, 2014.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14640/14:00079140
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova česky tvorba sylabů; tvorba materiálů; právní angličtina; ESP
Klíčová slova anglicky syllabus desing; materials design; legal English; ESP
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 30. 3. 2015 14:29.
Anotace
While it is customary for ESP courses to be based on the analysis of the students’ future needs, course design can be made even more effective by surveying the experience of recent graduates.A group of recent graduates from the Faculty of Law who entered the legal world of work within the past five years were approached and interviewed about their use of legal English in the workplace. Their comments about legal language and skills they listed as most relevant in their context included working with written texts (judgments, case law, contracts), drafting of contracts and correspondence, translating and cooperation with professional translators and speaking skills. The presentation documents some changes in a legal English syllabus and shares materials and activities developed on the basis of such a ‘transferred’ needs analysis survey.
Anotace česky
Tento příspěvek se zabývá konceptem tzv. "transferred needs analysis", tj. analýzy potřeb na základě dotazníkového šetření u absolventů jazykových kurzů, kteří jsou již na základě svých profesních zkušeností schopni adekvátně posoudit přínosnost učebních materiálů. Poskytnuté komentáře o použití jazyka v právnické praxi a o nezbytných jazykových dovednostech zahrnovaly například práci s psaným textem (rozsudky, judikáty, smlouvy), sestavování smluv a korespondence, překlady a spolupráce s profesionálními překladateli a mluvní dovednosti. Tyto byly poté použity při přípravě sylabů inovovaných kurzů.
Návaznosti
CZ.1.07/2.2.00/28.0233, interní kód MUNázev: Inovace, metodika a kvalita jazykového vzdělávání a odborného vzdělávání v cizích jazycích v terciární sféře v ČR (Akronym: IMPACT)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Inovace, metodika a kvalita jazykového vzdělávání a odborného vzdělávání v cizích jazycích v terciární sféře v ČR, 2.2 Vysokoškolské vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 02:59