CHOVANCOVÁ, Barbora. Student Motivation in Legal English Classes. In "Share and Gain": Workshop for Teachers, Translators and Interpreters of Legal English, Suprasl, Poland. 2014.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Student Motivation in Legal English Classes
Name in Czech Motivace studentů při výuce právní angličtiny
Authors CHOVANCOVÁ, Barbora (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition "Share and Gain": Workshop for Teachers, Translators and Interpreters of Legal English, Suprasl, Poland, 2014.
Other information
Original language English
Type of outcome Requested lectures
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Poland
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14640/14:00079142
Organization unit Language Centre
Keywords (in Czech) motivace; právní angličtina; výuka jazyka pro specifické účely
Keywords in English motivation; ESP; legal English
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Changed: 31/3/2015 14:28.
Abstract
This workshop discusses the major theoretical approaches to motivation in the ESP classroom and demonstrates a number of sample activities that can be successfully used by teachers in legal English classes. The workshop also gives the participants the chance to share their experience and exchange their expertise in this area. Where professionals aiming to improve their English skills rely on intrinsic motivation, students often need the impetus of extrinsic motivation provided by the teacher to help them make headway. Stimulating activities and well developed materials can help to achieve this goal. The tools that help to boost the motivation of law undergraduates include for example the use of ICT in both in the classroom and for home assignments or inclusion of clips from legal dramedies to enforce relevant legal concepts and to practice comprehension skills.
Abstract (in Czech)
Tento workshop se zabývá hlavními teoretickými východisky týkající se problematiky motivace při výuce ESP. Představeny jsou vzorové aktivity, které lze úspěšně využít při výuce právní angličtiny. Workshop předpokládá sdílení zkušeností mezi jednotlivými účastníky. Zatímco praktikující právníci, kteří chtějí vylepšit svoji angličtinu, spoléhají na vnitřní motivaci, studenti často potřebují impulz v podobě vnější motivace poskytnuté vyučujícím, aby se posunuli dále. Stimulující aktivity a dobře připravené materiály mohou výrazně napomoci. Mezi nástroje, které pomohou dosáhnout cíle, můžeme zahrnout například použití moderních technologií jak ve výuce tak při domácí přípravě nebo využití ukázek z právnických seriálů z USA nebo Velké Británie, s jejichž pomocí lze posílit porozumění právním konceptům a procvičit porozumění.
Links
CZ.1.07/2.2.00/28.0233, interní kód MUName: Inovace, metodika a kvalita jazykového vzdělávání a odborného vzdělávání v cizích jazycích v terciární sféře v ČR (Acronym: IMPACT)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, 2.2 Higher education
PrintDisplayed: 23/7/2024 20:28