k 2014

The Missing Link in Course Design: Student Motivation in Legal English Classes

CHOVANCOVÁ, Barbora

Basic information

Original name

The Missing Link in Course Design: Student Motivation in Legal English Classes

Name in Czech

Co chybí při tvorbě kurzů: Motivace studentů při výuce právní angličtiny

Authors

CHOVANCOVÁ, Barbora (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

4th EULETA Legal English Teachers Conference, Warwick, 2014

Other information

Language

English

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14640/14:00079143

Organization unit

Language Centre

Keywords (in Czech)

právní angličtina; výuka jazyků pro specifické účely; tvorba materiálů; motivace

Keywords in English

legal English; ESP; materials design; motivation

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 30/3/2015 15:01, PaedDr. Marta Holasová, Ph.D.

Abstract

V originále

Since the motivation to learn and practice English is markedly different among various groups of students taking legal English classes (e.g. undergraduates as opposed to practising lawyers), ESP teachers need to take into account the specificities of their target groups. Arguably, undergraduates form a relatively homogenous age group of students that expect more from their classes than systematically acquiring legal content according to a pre-defined scenario. Thus, in order to keep this particular audience motivated, various strategies have proved to be useful, ranging from student quizzes, the use of video, ICT-based assignments, peer review to case studies and projects. The presentation will discuss and demonstrate some of the most successful activities, arguing that they can all provide background to law-related tasks and help to create a positive and motivating learning atmosphere.

In Czech

Prezentace se zabývá problematikou motivace při výuce anglického jazyka se zaměřením na studenty právnických fakult. Pozornost se věnuje různým potřebám pregraduálních studentů na straně jedné a právníkům v praxi na straně druhé. Pregraduální studenti tvoří relativně homogenní skupinu, jejíž motivaci ke studiu právního jazyka lze zvyšovat za použití různých strategií, např. využíváním videa a jiných moderních technologií, kvizů, peer reviewingem případových studií, projektovou činností, atd.

Links

CZ.1.07/2.2.00/28.0233, interní kód MU
Name: Inovace, metodika a kvalita jazykového vzdělávání a odborného vzdělávání v cizích jazycích v terciární sféře v ČR (Acronym: IMPACT)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, 2.2 Higher education