Detailed Information on Publication Record
2014
The Missing Link in Course Design: Student Motivation in Legal English Classes
CHOVANCOVÁ, BarboraBasic information
Original name
The Missing Link in Course Design: Student Motivation in Legal English Classes
Name in Czech
Co chybí při tvorbě kurzů: Motivace studentů při výuce právní angličtiny
Authors
CHOVANCOVÁ, Barbora (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
4th EULETA Legal English Teachers Conference, Warwick, 2014
Other information
Language
English
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14640/14:00079143
Organization unit
Language Centre
Keywords (in Czech)
právní angličtina; výuka jazyků pro specifické účely; tvorba materiálů; motivace
Keywords in English
legal English; ESP; materials design; motivation
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 30/3/2015 15:01, PaedDr. Marta Holasová, Ph.D.
V originále
Since the motivation to learn and practice English is markedly different among various groups of students taking legal English classes (e.g. undergraduates as opposed to practising lawyers), ESP teachers need to take into account the specificities of their target groups. Arguably, undergraduates form a relatively homogenous age group of students that expect more from their classes than systematically acquiring legal content according to a pre-defined scenario. Thus, in order to keep this particular audience motivated, various strategies have proved to be useful, ranging from student quizzes, the use of video, ICT-based assignments, peer review to case studies and projects. The presentation will discuss and demonstrate some of the most successful activities, arguing that they can all provide background to law-related tasks and help to create a positive and motivating learning atmosphere.
In Czech
Prezentace se zabývá problematikou motivace při výuce anglického jazyka se zaměřením na studenty právnických fakult. Pozornost se věnuje různým potřebám pregraduálních studentů na straně jedné a právníkům v praxi na straně druhé. Pregraduální studenti tvoří relativně homogenní skupinu, jejíž motivaci ke studiu právního jazyka lze zvyšovat za použití různých strategií, např. využíváním videa a jiných moderních technologií, kvizů, peer reviewingem případových studií, projektovou činností, atd.
Links
CZ.1.07/2.2.00/28.0233, interní kód MU |
|