2014
Exploring academic writing skills of Czech university students
POVOLNÁ, RenataZákladní údaje
Originální název
Exploring academic writing skills of Czech university students
Název česky
Zkoumání dovedností akademického psaní českých univerzitních studentů
Autoři
Vydání
ELF7, The 7th International Conference of English as a Lingua Franca. Pedagogical and Interdisciplinary Perspectives. 2014
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele
Řecko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
angličtina jako lingua franca, akademická komunikace, výuka dovednosti akademického psaní, kurzy akademického psaní, akademické texty
Klíčová slova anglicky
English as a lingua franca, academic communication, the teaching of academic writing skills, academic writing courses, academic texts
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 20. 2. 2015 16:19, doc. PhDr. Renata Povolná, Ph.D.
Anotace
V originále
The conference presentation reports on the results of a survey into the academic writing skills of students of English at the Faculty of Education, Masaryk University, Brno, Czech Republic. The aim is twofold: 1. to present data on students’ previous experience and knowledge of writing in English, their current writing and academic writing skills, their needs and prospective goals in their further university studies; and 2. to reflect the results in the (re)designing of courses on academic writing skills at a university. The data show that the teaching of academic writing skills at a university should not be limited exclusively to academic writing courses but should be incorporated into various other university courses, so that exposure to expert academic texts written in English together with tuition provided by teachers result in the development and improvement of the students’ own academic texts.