k 2014

Exploring academic writing skills of Czech university students

POVOLNÁ, Renata

Základní údaje

Originální název

Exploring academic writing skills of Czech university students

Název česky

Zkoumání dovedností akademického psaní českých univerzitních studentů

Vydání

ELF7, The 7th International Conference of English as a Lingua Franca. Pedagogical and Interdisciplinary Perspectives. 2014

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

60200 6.2 Languages and Literature

Stát vydavatele

Řecko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

angličtina jako lingua franca, akademická komunikace, výuka dovednosti akademického psaní, kurzy akademického psaní, akademické texty

Klíčová slova anglicky

English as a lingua franca, academic communication, the teaching of academic writing skills, academic writing courses, academic texts

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 20. 2. 2015 16:19, doc. PhDr. Renata Povolná, Ph.D.

Anotace

V originále

The conference presentation reports on the results of a survey into the academic writing skills of students of English at the Faculty of Education, Masaryk University, Brno, Czech Republic. The aim is twofold: 1. to present data on students’ previous experience and knowledge of writing in English, their current writing and academic writing skills, their needs and prospective goals in their further university studies; and 2. to reflect the results in the (re)designing of courses on academic writing skills at a university. The data show that the teaching of academic writing skills at a university should not be limited exclusively to academic writing courses but should be incorporated into various other university courses, so that exposure to expert academic texts written in English together with tuition provided by teachers result in the development and improvement of the students’ own academic texts.