PIPEKOVÁ, Jarmila a Simona TOMANOVÁ. Dítě s kulturním znevýhodněním v přípravné třídě základní školy. In Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti. Brno, 2014, s. 137-148. ISBN 978-80-210-7530-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Dítě s kulturním znevýhodněním v přípravné třídě základní školy
Název anglicky Pupil with Cultural Disadvantage in Preparative Class in Primary School
Autoři PIPEKOVÁ, Jarmila a Simona TOMANOVÁ.
Vydání Brno, Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti, od s. 137-148, 12 s. 2014.
Další údaje
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
ISBN 978-80-210-7530-6
Klíčová slova česky dítě s kulturním znevýhodněním přípravná třída základní školy předškolní vzdělávání jazyková bariéra rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání speciální vzdělávací potřeby bariéry případová studie
Klíčová slova anglicky pupil with cultural disadvantage preparative class in primary school, pre- schol education language barrier framework educational programme for pre-school education specifik educational needs barriers case study
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PhDr. Mgr. Jarmila Pipeková, Ph.D., učo 508. Změněno: 27. 3. 2015 13:50.
Anotace česky
Předškolní vzdělávání je pro děti cizinců, které neovládají český jazyk, nezbytnou podmínkou pro přípravu na povinné základní vzdělávání. Rodiče mohou pro své dítě volit různé typy předškolního vzdělávání, individuální integraci do běžné mateřské školy, skupinovou integraci nebo přípravnou třídu, která je zřizována při základních školách. Přípravné třídy jsou primárně určeny skupině dětí se sociokulturním znevýhodněním a pedagogičtí pracovníci působící na tomto typu předškolního zařízení jsou vysoce erudovaní odborníci profilující se zejména v oblasti pedagogické diagnostiky a individuálního přístupu ke každému dítěti.
Anotace anglicky
Preschool education is necessary for pupils with foreign origin with no knowledge of Czech language in order to be prepared for mandatory primary education. Parents can choose different types of preschool education for their kids, individual integration on basic kindergarten, group integration or preparative class, which is being established as a part of primary schools. The preparative classes are primarily established for kids with socio-cultural disadvantages and teachers involved and working in such classes are highly skilled professonals using methods such as educational diagnostics and individual approach for each children.
Návaznosti
MUNI/A/0801/2013, interní kód MUNázev: Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti
Investor: Masarykova univerzita, Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 29. 9. 2024 13:18