Dítě s kulturním znevýhodněním v přípravné třídě základní školy
PIPEKOVÁ, Jarmila a Simona TOMANOVÁ. Dítě s kulturním znevýhodněním v přípravné třídě základní školy. In Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti. Brno, 2014, s. 137-148. ISBN 978-80-210-7530-6. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Dítě s kulturním znevýhodněním v přípravné třídě základní školy |
Název anglicky | Pupil with Cultural Disadvantage in Preparative Class in Primary School |
Autoři | PIPEKOVÁ, Jarmila a Simona TOMANOVÁ. |
Vydání | Brno, Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti, od s. 137-148, 12 s. 2014. |
Další údaje | |
---|---|
Typ výsledku | Kapitola resp. kapitoly v odborné knize |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Forma vydání | tištěná verze "print" |
ISBN | 978-80-210-7530-6 |
Klíčová slova česky | dítě s kulturním znevýhodněním přípravná třída základní školy předškolní vzdělávání jazyková bariéra rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání speciální vzdělávací potřeby bariéry případová studie |
Klíčová slova anglicky | pupil with cultural disadvantage preparative class in primary school, pre- schol education language barrier framework educational programme for pre-school education specifik educational needs barriers case study |
Příznaky | Recenzováno |
Změnil | Změnila: doc. PhDr. Mgr. Jarmila Pipeková, Ph.D., učo 508. Změněno: 27. 3. 2015 13:50. |
Anotace česky |
---|
Předškolní vzdělávání je pro děti cizinců, které neovládají český jazyk, nezbytnou podmínkou pro přípravu na povinné základní vzdělávání. Rodiče mohou pro své dítě volit různé typy předškolního vzdělávání, individuální integraci do běžné mateřské školy, skupinovou integraci nebo přípravnou třídu, která je zřizována při základních školách. Přípravné třídy jsou primárně určeny skupině dětí se sociokulturním znevýhodněním a pedagogičtí pracovníci působící na tomto typu předškolního zařízení jsou vysoce erudovaní odborníci profilující se zejména v oblasti pedagogické diagnostiky a individuálního přístupu ke každému dítěti. |
Anotace anglicky |
---|
Preschool education is necessary for pupils with foreign origin with no knowledge of Czech language in order to be prepared for mandatory primary education. Parents can choose different types of preschool education for their kids, individual integration on basic kindergarten, group integration or preparative class, which is being established as a part of primary schools. The preparative classes are primarily established for kids with socio-cultural disadvantages and teachers involved and working in such classes are highly skilled professonals using methods such as educational diagnostics and individual approach for each children. |
Návaznosti | |
---|---|
MUNI/A/0801/2013, interní kód MU | Název: Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti |
Investor: Masarykova univerzita, Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty |
VytisknoutZobrazeno: 29. 9. 2024 13:18