PIPEKOVÁ, Jarmila and Simona TOMANOVÁ. Dítě s kulturním znevýhodněním v přípravné třídě základní školy (Pupil with Cultural Disadvantage in Preparative Class in Primary School). In Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti. Brno, 2014, p. 137-148. ISBN 978-80-210-7530-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Dítě s kulturním znevýhodněním v přípravné třídě základní školy
Name (in English) Pupil with Cultural Disadvantage in Preparative Class in Primary School
Authors PIPEKOVÁ, Jarmila and Simona TOMANOVÁ.
Edition Brno, Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti, p. 137-148, 12 pp. 2014.
Other information
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
ISBN 978-80-210-7530-6
Keywords (in Czech) dítě s kulturním znevýhodněním přípravná třída základní školy předškolní vzdělávání jazyková bariéra rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání speciální vzdělávací potřeby bariéry případová studie
Keywords in English pupil with cultural disadvantage preparative class in primary school, pre- schol education language barrier framework educational programme for pre-school education specifik educational needs barriers case study
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Mgr. Jarmila Pipeková, Ph.D., učo 508. Changed: 27/3/2015 13:50.
Abstract (in Czech)
Předškolní vzdělávání je pro děti cizinců, které neovládají český jazyk, nezbytnou podmínkou pro přípravu na povinné základní vzdělávání. Rodiče mohou pro své dítě volit různé typy předškolního vzdělávání, individuální integraci do běžné mateřské školy, skupinovou integraci nebo přípravnou třídu, která je zřizována při základních školách. Přípravné třídy jsou primárně určeny skupině dětí se sociokulturním znevýhodněním a pedagogičtí pracovníci působící na tomto typu předškolního zařízení jsou vysoce erudovaní odborníci profilující se zejména v oblasti pedagogické diagnostiky a individuálního přístupu ke každému dítěti.
Abstract (in English)
Preschool education is necessary for pupils with foreign origin with no knowledge of Czech language in order to be prepared for mandatory primary education. Parents can choose different types of preschool education for their kids, individual integration on basic kindergarten, group integration or preparative class, which is being established as a part of primary schools. The preparative classes are primarily established for kids with socio-cultural disadvantages and teachers involved and working in such classes are highly skilled professonals using methods such as educational diagnostics and individual approach for each children.
Links
MUNI/A/0801/2013, interní kód MUName: Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 29/9/2024 15:27