Detailed Information on Publication Record
2015
Social Inclusion of People with Intellectual Disabilities
PIPEKOVÁ, Jarmila, Marie VÍTKOVÁ, Miroslava BARTOŇOVÁ, Karel PANČOCHA, Lenka SLEPIČKOVÁ et. al.Basic information
Original name
Social Inclusion of People with Intellectual Disabilities
Name in Czech
Sociální inkluze osob s mentálním postižením
Authors
PIPEKOVÁ, Jarmila (203 Czech Republic, belonging to the institution), Marie VÍTKOVÁ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Miroslava BARTOŇOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Karel PANČOCHA (203 Czech Republic, belonging to the institution), Lenka SLEPIČKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Evžen ŘEHULKA (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Helena VAĎUROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
první. Brno, 217 pp. 2015
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
English
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/15:00082407
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-7726-3
Keywords (in Czech)
sociální inkluze; osoby s mentálním postižením; lidská práva; ICF; individuální doprovod; bariéry; medicínský doprovod; profesní příprava; žák se speciálními vzdělávacími potřebami; pracovní uplatnění; zaměstnanost; sociální služby; bydlení; volný čas
Keywords in English
social inclusion; people intellectual disabilities; human rights; ICF; personal guidance; barriers; medical treatment; professional training; pupil with special educational needs; working possibilities; employment; social service; living; free time
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 9/4/2015 14:22, Dana Nesnídalová
V originále
The book has been published as a part of the interdisciplinary research project MUNI/M/0012/2013 „Inclusion in Schools as an Interdisciplinary Issue. Bases, Conditions and Strategies for Implementation“ with financial support of Institutional Development Plan of PdF MU. Successful inclusion depends on the quality of living, equal rights to education, humanisation in schools. School inclusion is gradually transformed into social inclusion by inclusion of people with mental handicap into the everyday life of the society, working possibilities, independent living and free time activities. In the research text are implemented research results of participating authors.
In Czech
V odborné knize je prezentována část z výzkumu podpořeného mezioborovým výzkumným projektem MUNI/M/0012/2013 Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace a s finanční podporou Institucionálního rozvojového plánu PdF MU. Úspěšná inkluze souvisí s kvalitou života lidí, rovností ve vzdělávání, humanizací ve škole. Školská inkluze postupně přerůstá v sociální inkluzi, a to zapojením osob s mentálním postižením do běžných činností dospělých, s možností pracovního uplatnění, samostatného bydlení a využíváním volného času. Výzkumná monografie je prokládána výzkumným šetřením autorů.
Links
MUNI/A/1311/2014, interní kód MU |
| ||
MUNI/M/0012/2013, interní kód MU |
|