PIPEKOVÁ, Jarmila, Marie VÍTKOVÁ, Miroslava BARTOŇOVÁ, Karel PANČOCHA, Lenka SLEPIČKOVÁ, Evžen ŘEHULKA and Helena VAĎUROVÁ. Social Inclusion of People with Intellectual Disabilities. první. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 217 pp. ISBN 978-80-210-7726-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Social Inclusion of People with Intellectual Disabilities
Name in Czech Sociální inkluze osob s mentálním postižením
Authors PIPEKOVÁ, Jarmila (203 Czech Republic, belonging to the institution), Marie VÍTKOVÁ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Miroslava BARTOŇOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Karel PANČOCHA (203 Czech Republic, belonging to the institution), Lenka SLEPIČKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Evžen ŘEHULKA (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Helena VAĎUROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition první. Brno, 217 pp. 2015.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language English
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/15:00082407
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-7726-3
Keywords (in Czech) sociální inkluze; osoby s mentálním postižením; lidská práva; ICF; individuální doprovod; bariéry; medicínský doprovod; profesní příprava; žák se speciálními vzdělávacími potřebami; pracovní uplatnění; zaměstnanost; sociální služby; bydlení; volný čas
Keywords in English social inclusion; people intellectual disabilities; human rights; ICF; personal guidance; barriers; medical treatment; professional training; pupil with special educational needs; working possibilities; employment; social service; living; free time
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 9/4/2015 14:22.
Abstract
The book has been published as a part of the interdisciplinary research project MUNI/M/0012/2013 „Inclusion in Schools as an Interdisciplinary Issue. Bases, Conditions and Strategies for Implementation“ with financial support of Institutional Development Plan of PdF MU. Successful inclusion depends on the quality of living, equal rights to education, humanisation in schools. School inclusion is gradually transformed into social inclusion by inclusion of people with mental handicap into the everyday life of the society, working possibilities, independent living and free time activities. In the research text are implemented research results of participating authors.
Abstract (in Czech)
V odborné knize je prezentována část z výzkumu podpořeného mezioborovým výzkumným projektem MUNI/M/0012/2013 Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace a s finanční podporou Institucionálního rozvojového plánu PdF MU. Úspěšná inkluze souvisí s kvalitou života lidí, rovností ve vzdělávání, humanizací ve škole. Školská inkluze postupně přerůstá v sociální inkluzi, a to zapojením osob s mentálním postižením do běžných činností dospělých, s možností pracovního uplatnění, samostatného bydlení a využíváním volného času. Výzkumná monografie je prokládána výzkumným šetřením autorů.
Links
MUNI/A/1311/2014, interní kód MUName: Zapojení studentů doktorského studia do tvůrčí činnosti v pedagogickém výzkumu (Acronym: ProRIV IV)
Investor: Masaryk University, Category A
MUNI/M/0012/2013, interní kód MUName: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masaryk University, INTERDISCIPLINARY - Interdisciplinary research projects
PrintDisplayed: 26/4/2024 04:41