SUQUET, Petra. Jazykový obsah a učebnice francouzštiny (Language content and textbooks for learning French as a foreign language). In V. Janíková, M. Píšová, S. Hanušová (eds.). Výzkum výuky cizích jazyků III. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2014, p. 20-36. ISBN 978-80-210-7704-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Jazykový obsah a učebnice francouzštiny
Name in Czech Jazykový obsah a učebnice francouzštiny
Name (in English) Language content and textbooks for learning French as a foreign language
Authors SUQUET, Petra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vydání. Brno, Výzkum výuky cizích jazyků III, p. 20-36, 17 pp. 2014.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
RIV identification code RIV/00216224:14410/14:00079162
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-7704-1
Keywords (in Czech) jazykový obsah učebnic; gramatika, morfosyntax; slovní zásoba; jazykové funkce; úroveň komunikační jazykové kompetence; analýza
Keywords in English The Language Content of Textbooks; grammar; morphosyntax; vocabulary; language functions; level of language proficiency; analysis
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Petra Suquet, M.A., Ph.D., učo 11336. Changed: 8/3/2015 19:50.
Abstract
Příspěvek představuje metodologické pozadí výzkumu zaměřeného na analýzu jazykového obsahu učebnic francouzštiny pro vzdělávací obor Další cizí jazyk v českém vzdělávacím kontextu na základní škole, teoreticky odpovídajících úrovni A1 obecně definované ve Společném evropském referenčním rámci pro jazyky. Popisuje rovněž výsledky tohoto výzkumu.
Abstract (in English)
In this paper we describe the methodological background of our research focused on the analysis of the language content of textbooks for learning French as a foreign language in the Czech educational context in lower secondary school, the research deals with the content of textbooks theoretically corresponding to the level A1 of the Common European Framework of Reference for Languages. We describe also the results of this research.
Links
MUNI/B/0931/2013, interní kód MUName: Cyklus konferencí k problematice kurikula a výuky v oborech školního vzdělávání (Acronym: CYKO)
Investor: Masaryk University, Category B
PrintDisplayed: 29/5/2024 03:06