Detailed Information on Publication Record
2014
Jak účinně motivovat (české a slovenské) studenty polonistiky k učení se polskému jazyku?
BARNA KRAWCZYK, Katarzyna AlicjaBasic information
Original name
Jak účinně motivovat (české a slovenské) studenty polonistiky k učení se polskému jazyku?
Name (in English)
How to effectively motivate (Czech and Slovak) students of Polish Studies to learn the Polish language?
Authors
BARNA KRAWCZYK, Katarzyna Alicja (616 Poland, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Praha, Česká polonistická studia: tradice a současnost (filologie – historie – politologie – právo), p. 88-96, 9 pp. Opera Instituti Historici Pragae, Series A - Monographia, Volumen 56, 2014
Publisher
Historický ústav AV ČR
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14210/14:00079164
Organization unit
Faculty of Arts
ISBN
978-80-7286-245-0
Keywords (in Czech)
motivování studentů; přístup; motivace
Keywords in English
motivation; attitude; adult education; students of Polish Studies; Polish as a foreign language
Tags
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 17/1/2016 15:29, Mgr. Katarzyna Alicja Barna Krawczyk, Ph.D.
V originále
Článek si neklade za cíl najít korelaci v otázce národnosti a motivace. Jeho smyslem je poukázat na problémy svázané s motivací dospělých, ale také upozornit na otázky národnostního původu, které mohou mít nepřímý vliv na samotnou motivaci, protože ovlivňují postoj studentů k jazyku.
In English
Motivation is a term which plays a crucial role in learning. It refers to a process that elicits, controls, and sustains certain behaviours. The author presents processes of teaching Polish as a foreign language in the academic environment of Czech and Slovak students of Polish Studies, describing their motivation (sometimes false), expectations and some difficulties that might appear during the teaching process. The author emphasises that adult education can be driven by certain level of motivation caused by the teacher (using certain techniques), not forgetting the crucial role of student self-motivation.