C 2014

Jak účinně motivovat (české a slovenské) studenty polonistiky k učení se polskému jazyku?

BARNA KRAWCZYK, Katarzyna Alicja

Basic information

Original name

Jak účinně motivovat (české a slovenské) studenty polonistiky k učení se polskému jazyku?

Name (in English)

How to effectively motivate (Czech and Slovak) students of Polish Studies to learn the Polish language?

Authors

BARNA KRAWCZYK, Katarzyna Alicja (616 Poland, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Praha, Česká polonistická studia: tradice a současnost (filologie – historie – politologie – právo), p. 88-96, 9 pp. Opera Instituti Historici Pragae, Series A - Monographia, Volumen 56, 2014

Publisher

Historický ústav AV ČR

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14210/14:00079164

Organization unit

Faculty of Arts

ISBN

978-80-7286-245-0

Keywords (in Czech)

motivování studentů; přístup; motivace

Keywords in English

motivation; attitude; adult education; students of Polish Studies; Polish as a foreign language

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 17/1/2016 15:29, Mgr. Katarzyna Alicja Barna Krawczyk, Ph.D.

Abstract

V originále

Článek si neklade za cíl najít korelaci v otázce národnosti a motivace. Jeho smyslem je poukázat na problémy svázané s motivací dospělých, ale také upozornit na otázky národnostního původu, které mohou mít nepřímý vliv na samotnou motivaci, protože ovlivňují postoj studentů k jazyku.

In English

Motivation is a term which plays a crucial role in learning. It refers to a process that elicits, controls, and sustains certain behaviours. The author presents processes of teaching Polish as a foreign language in the academic environment of Czech and Slovak students of Polish Studies, describing their motivation (sometimes false), expectations and some difficulties that might appear during the teaching process. The author emphasises that adult education can be driven by certain level of motivation caused by the teacher (using certain techniques), not forgetting the crucial role of student self-motivation.