KAŠPAROVÁ, Vendula, Anna HOLEČKOVÁ, Jan HUČÍN, Tomáš JANÍK, Petr NAJVAR, Michaela PÍŠOVÁ, Eva POTUŽNÍKOVÁ, Petr SOUKUP and Martina ŠEVCŮ. Analytická zpráva z šetření TALIS 2013 (Analytic report from the TALIS 2013 survey). Praha: Česká školní inspekce, 2015, 79 pp.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Analytická zpráva z šetření TALIS 2013
Name in Czech Analytická zpráva z šetření TALIS 2013
Name (in English) Analytic report from the TALIS 2013 survey
Authors KAŠPAROVÁ, Vendula, Anna HOLEČKOVÁ, Jan HUČÍN, Tomáš JANÍK, Petr NAJVAR, Michaela PÍŠOVÁ, Eva POTUŽNÍKOVÁ, Petr SOUKUP and Martina ŠEVCŮ.
Edition Praha, 79 pp. 2015.
Publisher Česká školní inspekce
Other information
Original language Czech
Type of outcome Special-purpose publication
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Education
Changed by Changed by: doc. Mgr. Petr Najvar, Ph.D., učo 12232. Changed: 28/2/2015 15:28.
Abstract
Mezinárodní šetření o vyučování a učení TALIS 2013 se zaměřovalo na zmapování školního prostředí, v němž probíhá vyučování, a podmínek, ve kterých učitelé pracují. Šetření se zúčastnilo 34 zemí a regionů, z nichž 24 je členem OECD. Ve všech zemích byli dotazováni učitelé vyučující na úrovni ISCED 2 a ředitelé škol, ve kterých tito učitelé působí. Výzkumný soubor v České republice zahrnoval reprezentativní vzorek 220 ředitelů a 3 219 učitelů působících na 2. stupni základních škol a nižším stupni víceletých gymnázií. Cílem této analytické publikace je navázat na informace a zjištění, které jsou uvedeny v Národní zprávě šetření TALIS 2013, a blíže je rozvést.
Abstract (in English)
TALIS (Teaching and Learning International Survey) concentrated on mapping the teaching envirionment and schools and various conditions of instruction. 34 countries and regions participated in the survey, out of which 24 are members of the OECD. ISCED 2 teachers and school directors were questioned. In the Czech Republic, the sample consisted of 220 school directors and 3 219 teachers in lower-secondary schools. This analytic publication builds on the eariler "national report" and further develop the findings of TALIS 2013.
PrintDisplayed: 6/5/2024 17:50