GRŮZOVÁ, Lucie. Early Educational Activities in the Czech Republic. Online. In Laborda, JG. 4TH WORLD CONFERENCE ON LEARNING TEACHING AND EDUCATIONAL LEADERSHIP (WCLTA-2013). AMSTERDAM: ELSEVIER SCIENCE BV, 2014, s. 697-701. ISSN 1877-0428. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.05.122.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Early Educational Activities in the Czech Republic
Autoři GRŮZOVÁ, Lucie (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání AMSTERDAM, 4TH WORLD CONFERENCE ON LEARNING TEACHING AND EDUCATIONAL LEADERSHIP (WCLTA-2013), od s. 697-701, 5 s. 2014.
Nakladatel ELSEVIER SCIENCE BV
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Nizozemské království
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/14:00079182
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISSN 1877-0428
Doi http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.05.122
UT WoS 000345351800117
Klíčová slova česky Pre-primary education; curriculum reform; early educational activities for children zero-to-three; pedagogical quality;
Klíčová slova anglicky Pre-primary education; curriculum reform; early educational activities for children zero-to-three; pedagogical quality
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 26. 3. 2015 12:01.
Anotace
This paper presents a summary of the results of the qualitative analysis of data that is obtained from what is currently offered in early educational activities in the Czech Republic. The phenomenon of early education became a Czech policy priority and there is a curriculum reform in progress. We focused on one part of preschool education: early education and care for children 0-3 years of age. The results of the analysis are to describe the current situation and also to clarify activities for these children, processes and outcomes.
Anotace česky
Článek přináší výsledky kvalitativní studie raného vzdělávání, které je nabízeno rodičům a dětem do tří let. Tento fenomén se stává prioritou české vzdělávací politiky i kurikulární reformy. Studie se zaměřuje na tyto aktivity z hlediska pedagogické kvality.
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 03:01