DOHNALOVÁ, Šárka. Early Foreign Language Learning: Yes or No. In JAZYKY PRO NEJMENŠÍ: MŠMT, Karmelitská 7, Praha 1 – Malá Strana. 2014. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Early Foreign Language Learning: Yes or No |
Name in Czech | Raná výuka cizích jazyků: Ano či ne? |
Name (in English) | Early Foreign Language Learning: Yes or No |
Authors | DOHNALOVÁ, Šárka. |
Edition | JAZYKY PRO NEJMENŠÍ: MŠMT, Karmelitská 7, Praha 1 – Malá Strana, 2014. |
Other information | |
---|---|
Type of outcome | Requested lectures |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
Organization unit | Faculty of Education |
Keywords (in Czech) | raná výuka, výzkum, fenomén času, výslovnost |
Keywords in English | early learning, research, the phenomenon of time, pronunciation |
Changed by | Changed by: Mgr. Bc. Šárka Dohnalová, učo 33450. Changed: 9/3/2015 12:03. |
Abstract |
---|
Příspěvek zhodnotí pro a proti v otázce tolik, hlavně rodiči propagované, rané výuce angličtiny jako cizího jazyka. Kteří odborníci a proč se staví do opozice a co naopak pro brzký začátek s výukou cizího jazyka hraje? Které dovednosti se lépe rozvíjejí, pokud se začne v raném věku, a které se lépe rozvíjejí ve věku pozdějším? Sám velký Komenský nebyl rané výuce jazyků nakloněn a to hlavně z důvodu požadavku prioritního zvládnutí jazyka mateřského a teprve po něm doporučoval výuku jazyka cizího, nicméně, studie bilingválních dětí ukazují výhody paralelního vývoje dvou jazyků současně. Přijďte si tedy závěr udělat sami. |
Abstract (in Czech) |
---|
Příspěvek zhodnotí pro a proti v otázce tolik, hlavně rodiči propagované, rané výuce angličtiny jako cizího jazyka. Kteří odborníci a proč se staví do opozice a co naopak pro brzký začátek s výukou cizího jazyka hraje? Které dovednosti se lépe rozvíjejí, pokud se začne v raném věku, a které se lépe rozvíjejí ve věku pozdějším? Sám velký Komenský nebyl rané výuce jazyků nakloněn a to hlavně z důvodu požadavku prioritního zvládnutí jazyka mateřského a teprve po něm doporučoval výuku jazyka cizího, nicméně, studie bilingválních dětí ukazují výhody paralelního vývoje dvou jazyků současně. Přijďte si tedy závěr udělat sami. |
Abstract (in English) |
---|
This contribution will evaluate pros and cons of the so much wanted, especially on the part of the parents, early teaching of English. Who are the experts against and who are those for early learning and what are the arguments for early learning? Our great Komenský (Comenius) was not for early learning as he saw the priority in learning the mother tongue first and recommended learning another language only after having mastered one´s mother tongue. Nonetheless, studies of bilingual children show advantages of the paralel development of two languages. Come and make your conclusion yourselves. |