D 2013

Elearning and mobile devices - technical problems and possible solutions

HORÁK, Robin and Jiří HRBÁČEK

Basic information

Original name

Elearning and mobile devices - technical problems and possible solutions

Name in Czech

Elearning a mobilní zařízení - technické problémy a možná řešení

Authors

HORÁK, Robin (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Jiří HRBÁČEK (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

NEW YORK, 2013 11TH IEEE INTERNATIONAL CONFERENCE ON EMERGING ELEARNING TECHNOLOGIES AND APPLICATIONS (ICETA 2013), p. 123-126, 4 pp. 2013

Publisher

IEEE

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

United States of America

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/13:00079194

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-1-4799-2162-1

UT WoS

000333339200021

Keywords (in Czech)

flash animace; mobilní technologie

Keywords in English

flash animations; mobile technology

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 8/3/2019 12:51, Dana Nesnídalová

Abstract

V originále

The rapid expansion in the use of tablets and other mobile devices pushes away personal computers and laptops. This statement is especially true in the case of regular users, who use these devices primarily for entertainment and occasional communication via email, for example. More advanced users, among which we can place also students, need personal computers for work, writing essays, or for using specialised programs, depending on the field of study. Even so, many students own both the computer and a mobile device, such as a tablet. It is therefore not unusual that a student chooses to use the tablet for elearning because of more comfortable reading or the possibility to study anywhere and anytime. Unfortunately, most mobile devices don't support technologies needed for displaying interactive applications or complicates playing videos in an internet browser. The aim of this paper is to present possible solutions that can make the elearning content available for the vast majority of users regardless of the device used.

In Czech

Rychlý rozvoj v užívání tabletů a dalších mobilních zařízení sníží význam využívání osobních počítačů a notebooků. Toto tvrzení platí zejména pro pravidelné uživatele, kteří používají tato zařízení především pro zábavu a občasné komunikace prostřednictvím e-mailu. Pokročilejší uživatelé, mezi které můžeme počítat také studenty, potřebují osobní počítač pro práci, psaní esejů, práci se specializovanými programy v závislosti na studovaném oboru. Mnoho studentů proto může vlastnit jak počítače, tak i mobilní zařízení jako jsou tablety. Proto není neobvyklé, že student si vybere tablet pro e-learning kvůli většímu pohodlí při čtení nebo možnosti studovat kdekoliv a kdykoliv. Bohužel, většina mobilních zařízení však nepodporuje technologie potřebné pro zobrazování interaktivních aplikací nebo komplikuje přehrávání videa v internetovém prohlížeči. Cílem tohoto článku je představit řešení umožňující zobrazení e-learningového obsahu pro drtivou většinu uživatelů bez ohledu na použité zařízení. Ukazuje konkrétní řešení systémů, které byly na základě výsledků výzkumů navrženy a realizovány.