HORÁK, Robin and Jiří HRBÁČEK. Elearning and mobile devices - technical problems and possible solutions. In Szakal, A. 2013 11TH IEEE INTERNATIONAL CONFERENCE ON EMERGING ELEARNING TECHNOLOGIES AND APPLICATIONS (ICETA 2013). NEW YORK: IEEE, 2013, p. 123-126. ISBN 978-1-4799-2162-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Elearning and mobile devices - technical problems and possible solutions
Name in Czech Elearning a mobilní zařízení - technické problémy a možná řešení
Authors HORÁK, Robin (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Jiří HRBÁČEK (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition NEW YORK, 2013 11TH IEEE INTERNATIONAL CONFERENCE ON EMERGING ELEARNING TECHNOLOGIES AND APPLICATIONS (ICETA 2013), p. 123-126, 4 pp. 2013.
Publisher IEEE
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher United States of America
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/13:00079194
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-1-4799-2162-1
UT WoS 000333339200021
Keywords (in Czech) flash animace; mobilní technologie
Keywords in English flash animations; mobile technology
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 8/3/2019 12:51.
Abstract
The rapid expansion in the use of tablets and other mobile devices pushes away personal computers and laptops. This statement is especially true in the case of regular users, who use these devices primarily for entertainment and occasional communication via email, for example. More advanced users, among which we can place also students, need personal computers for work, writing essays, or for using specialised programs, depending on the field of study. Even so, many students own both the computer and a mobile device, such as a tablet. It is therefore not unusual that a student chooses to use the tablet for elearning because of more comfortable reading or the possibility to study anywhere and anytime. Unfortunately, most mobile devices don't support technologies needed for displaying interactive applications or complicates playing videos in an internet browser. The aim of this paper is to present possible solutions that can make the elearning content available for the vast majority of users regardless of the device used.
Abstract (in Czech)
Rychlý rozvoj v užívání tabletů a dalších mobilních zařízení sníží význam využívání osobních počítačů a notebooků. Toto tvrzení platí zejména pro pravidelné uživatele, kteří používají tato zařízení především pro zábavu a občasné komunikace prostřednictvím e-mailu. Pokročilejší uživatelé, mezi které můžeme počítat také studenty, potřebují osobní počítač pro práci, psaní esejů, práci se specializovanými programy v závislosti na studovaném oboru. Mnoho studentů proto může vlastnit jak počítače, tak i mobilní zařízení jako jsou tablety. Proto není neobvyklé, že student si vybere tablet pro e-learning kvůli většímu pohodlí při čtení nebo možnosti studovat kdekoliv a kdykoliv. Bohužel, většina mobilních zařízení však nepodporuje technologie potřebné pro zobrazování interaktivních aplikací nebo komplikuje přehrávání videa v internetovém prohlížeči. Cílem tohoto článku je představit řešení umožňující zobrazení e-learningového obsahu pro drtivou většinu uživatelů bez ohledu na použité zařízení. Ukazuje konkrétní řešení systémů, které byly na základě výsledků výzkumů navrženy a realizovány.
PrintDisplayed: 11/9/2024 17:21