D 2013

APPLICATION OF FLASH ANIMATIONS IN THE INTERACTIVE WHITEBOARD ENVIRONMENT

KUČERA, Martin, Jiří HRBÁČEK and Jiří STRACH

Basic information

Original name

APPLICATION OF FLASH ANIMATIONS IN THE INTERACTIVE WHITEBOARD ENVIRONMENT

Name in Czech

VYUŽITÍ FLASH ANIMACÍ V PROSTŘEDÍ INTERAKTIVNÍCH TABULÍ

Authors

KUČERA, Martin (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Jiří HRBÁČEK (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jiří STRACH (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

NEW YORK, 2013 11TH IEEE INTERNATIONAL CONFERENCE ON EMERGING ELEARNING TECHNOLOGIES AND APPLICATIONS (ICETA 2013), p. 243-245, 3 pp. 2013

Publisher

IEEE

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

United States of America

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/13:00079198

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-1-4799-2162-1

UT WoS

000333339200042

Keywords (in Czech)

flash animace; interaktivní tabule

Keywords in English

flash animations; interactive whiteboard

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 8/3/2019 12:56, Dana Nesnídalová

Abstract

V originále

In the context of web technologies, Flash has always aroused contradictory emotions. While some promotes this technology, others condemn it completely. However, Flash may not be used only to create advertising banners, games or video streaming. Flash is perfectly suited for educational purposes thanks to its advantages such as easy creation, user friendly environment with elements of interactivity and its own intelligence, or achieving great clarity by animating effects. These extra benefits can be enhanced in an interactive whiteboard environment, in connection with 3D graphics or external real systems. The paper presents some results of the research conducted by the Department of Technical Education and Information Science, Faculty of Education, Masaryk University in recent years.

In Czech

V souvislosti s web technologiemi vzbuzuje Flash odedávna rozporuplné emoce. Zatímco někteří tuto technologii propagují, jiní ji zcela zatracují. Flash ovšem nemusí sloužit pouze k vytváření reklamních banerů, her nebo streamování videa. Díky svým přednostem jako například snadné vytvoření uživatelsky přívětivého prostředí s prvky interaktivity a vlastní inteligence či dosažení velké názornosti animováním jevů je Flash přímo předurčen k výukovým účelům. Tyto přednosti navíc mohou být umocněny v prostředí interaktivní tabule, ve spojení s 3D grafikou či externími reálnými systémy. Příspěvek prezentuje některé výsledky výzkumných šetření prováděných katedrou technické a informační výchovy Pedagogické fakulty MU v posledních letech.