D 2014

Řešení kongruencí s pomocí tabulky na dělení

BUDÍNOVÁ, Irena

Basic information

Original name

Řešení kongruencí s pomocí tabulky na dělení

Name (in English)

Solving congruences with division table

Authors

BUDÍNOVÁ, Irena (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

první. Brno, Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách III, p. 43-49, 7 pp. 2014

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Proceedings paper

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

RIV identification code

RIV/00216224:14410/14:00079218

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-7599-3

Keywords (in Czech)

Zajímavé úlohy pro nadané žáky; kongruence; dělitelnost čísel; diofantické úlohy; tabulka na dělení

Keywords in English

Interesting tasks for mathematically gifted pupils; congruence; divisibility of numbers; Diofantic equations; division table

Tags

Reviewed
Changed: 26/3/2015 12:25, Mgr. Irena Budínová, Ph.D.

Abstract

V originále

Článek pojednává o možnosti výuky kongruencí na základní škole s využitím Montessori pomůcky - tabulky na dělení. Učitel může tímto způsobem rozšiřovat učivo o dělitelnosti pro žáky matematicky nadané. Výsledek vznikl v rámci výzkumného šetření žákovských řešení úloh matematicky nadanými žáky.

In English

The article deals with possibility of teaching congruences at basic schools with using Montessori teaching aid - division table. Teacher can extend knowledge in divisibility for mathematically gifted pupils. The outcome arised in the frame of research of mathematicaly gifted pupil's solving tasks.