BUDÍNOVÁ, Irena. Řešení kongruencí s pomocí tabulky na dělení (Solving congruences with division table). In Jiřina Novotná. Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách III. první. Brno: Masarykova univerzita, 2014, p. 43-49. ISBN 978-80-210-7599-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Řešení kongruencí s pomocí tabulky na dělení
Name (in English) Solving congruences with division table
Authors BUDÍNOVÁ, Irena (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition první. Brno, Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách III, p. 43-49, 7 pp. 2014.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
RIV identification code RIV/00216224:14410/14:00079218
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-7599-3
Keywords (in Czech) Zajímavé úlohy pro nadané žáky; kongruence; dělitelnost čísel; diofantické úlohy; tabulka na dělení
Keywords in English Interesting tasks for mathematically gifted pupils; congruence; divisibility of numbers; Diofantic equations; division table
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Irena Budínová, Ph.D., učo 15471. Changed: 26/3/2015 12:25.
Abstract
Článek pojednává o možnosti výuky kongruencí na základní škole s využitím Montessori pomůcky - tabulky na dělení. Učitel může tímto způsobem rozšiřovat učivo o dělitelnosti pro žáky matematicky nadané. Výsledek vznikl v rámci výzkumného šetření žákovských řešení úloh matematicky nadanými žáky.
Abstract (in English)
The article deals with possibility of teaching congruences at basic schools with using Montessori teaching aid - division table. Teacher can extend knowledge in divisibility for mathematically gifted pupils. The outcome arised in the frame of research of mathematicaly gifted pupil's solving tasks.
PrintDisplayed: 25/8/2024 17:22