JANÍK, Tomáš, Jan SLAVÍK, Veronika LOKAJÍČKOVÁ, Alena BENDOVÁ, Kateřina GAŽOVÁ, Marie HORÁČKOVÁ, Iva JANOUŠOVÁ, Lenka PAVLÍČKOVÁ, Kateřina ŠEVČÍKOVÁ, Jana VLČKOVÁ and Lucie ZIEMBOVÁ. Školní vzdělávání: učitel - vyučování, žák - učení (School education: teacher - teaching, learner - learning). Brno: Masarykova univerzita, 2014, 196 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi 40. ISBN 978-80-210-7569-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Školní vzdělávání: učitel - vyučování, žák - učení
Name (in English) School education: teacher - teaching, learner - learning
Authors JANÍK, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Jan SLAVÍK (203 Czech Republic, belonging to the institution), Veronika LOKAJÍČKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Alena BENDOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Kateřina GAŽOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Marie HORÁČKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Iva JANOUŠOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Lenka PAVLÍČKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Kateřina ŠEVČÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jana VLČKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Lucie ZIEMBOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Brno, 196 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi 40, 2014.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/14:00079219
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-7569-6
Keywords (in Czech) učitel; vyučování; žák; učení; školní vzdělávání
Keywords in English teacher; teaching; learner; learning; school education
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Veronika Lokajíčková, Ph.D., učo 237142. Changed: 10/4/2015 10:53.
Abstract
Překládaná kniha obsahuje devět empirickovýzkumných studií, které z různých hledisek vypovídají o realitě naší současné školy: o školní výuce a její kvalitě anebo o žácích. Relativně pestrá skladba témat a zorných úhlů, z nich jsou studována a pojednávána, je sjednocena společnou snahou – co nejhlouběji rozumět školnímu dění s ohledem na hlavní poslání školy: umožňovat poznání svým žákům, motivovat je k němu a přinášet jim intelektuální zázemí, v němž lze poznávání vyhledávat, prohlubovat a rozvíjet. V odborné knize jsou rozpracovány teoretické rámce, metodologické přístupy a výzkumné nástroje umožňující realizovat výzkum z různých oblastí školního vzdělávání.
Abstract (in English)
This book incorporates nine empirical and review research papers that are representative of the reality of current school from various perspectives: they depict either school education and its quality or learners. A relatively wide range of topics and perspectives is presented under the umbrella of a common aim – to achieve deep understanding of school life with reference to the main goal of school: to provide knowledge for its learners, motivate them and offer intellectual background where such knowledge can be sought, perfected and developed.The monograph introduces theoretical background, methodological approaches and research instruments for research into various areas of school education.
Links
MUNI/A/0908/2013, interní kód MUName: Školní vzdělávání: podmínky, aktéři, procesy, výsledky (Acronym: SKOLA 2014)
Investor: Masaryk University, Category A
MUNI/B/0931/2013, interní kód MUName: Cyklus konferencí k problematice kurikula a výuky v oborech školního vzdělávání (Acronym: CYKO)
Investor: Masaryk University, Category B
PrintDisplayed: 18/7/2024 16:19