B 2014

Intervence pro inkluzi dětí s problémy/poruchami v chování

VOJTOVÁ, Věra, Karel ČERVENKA, Kristýna BALÁTOVÁ, Pavlína GRÁC LIVŇANSKÁ, Pavlína JUNOVÁ et. al.

Basic information

Original name

Intervence pro inkluzi dětí s problémy/poruchami v chování

Name in Czech

Intervence pro inkluzi dětí s problémy/poruchami v chování

Name (in English)

Intervention for inclusion for children with behavioral disorders difficulties

Authors

VOJTOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Karel ČERVENKA (203 Czech Republic, belonging to the institution), Kristýna BALÁTOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Pavlína GRÁC LIVŇANSKÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Pavlína JUNOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Petr KACHLÍK (203 Czech Republic, belonging to the institution), Kristýna KEHAROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Věra LINHARTOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jarmila MATOCHOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Radka PROKOPOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Dagmar PŘINOSILOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Paulína RADIMÁKOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution), Marie ROUČKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Monika RŮŽIČKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Radka SKOŘEPOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Petra SEGEŤOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Kateřina ŠTRAUSOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jana VRASPÍROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Petra ZLATUŠKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

první. Brno, 200 pp. 2014

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/14:00079223

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-7610-5

Keywords (in Czech)

Intervence; inkluze; problémy/poruchami v chování; výzkum; procesy podporující inkluzi; škola; segregované prostředí; středisko výchovné péče; instituce; ústavní a ochranná výchova; zájem dítěte; kvalita života; dospělost

Keywords in English

Intervention; inclusion; behavioral difficulties/disorders; conditions; processes supporting inclusion; school; segregated environment; counselling care centre; residential care facilities; the child´s interest; the quality of life; adulthood

Tags

Reviewed
Změněno: 24/3/2015 13:08, doc. Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D.

Abstract

V originále

Výzkumy byly zaměřeny na procesy podporující inkluzi a hledání souvislostí jejich efektivity intervenčního potenciálu. Kniha volně navazuje na monografii „Intervence pro inkluzi“ editovanou stejnými autory v roce 2013. Zatímco první publikace prezentovala převážně výzkumy zaměřené na podmínky podporující inkluzi jedinců v riziku/s problémy/s poruchami chování, v této publikaci převažují výzkumy zaměřené na procesy podporující inkluzi u stejné cílové skupiny. Výzkumníci hledali odpovědi na otázky spojené s efektivitou intervence jak v prostředí běžné školy, tak i v prostředí segregovaném – ve středisku výchovné péče i v institucích pro výkon ústavní a ochranné výchovy. Rámec pro všechny výzkumy tvořil zájem dítěte a jeho budoucí kvalita života v dospělosti.

In English

The book is linked to the monograph “Intervention for inclusion” that was edited by the same authors in 2013. Whereas the first publication mostly presented the research findings dealing with the conditions supporting inclusion of children at risk for behavioral disorders, this book covers the processes supporting inclusion of one particular target group. The researches tried to investigate the questions related to the intervention effectiveness in both mainstream schools and segregated environments-counselling care centres and residential care facilities. The focus of the research was the child´s interest and the quality of their future adult life.

Links

MUNI/A/0801/2013, interní kód MU
Name: Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti
Investor: Masaryk University, Category A