VOJTOVÁ, Věra, Karel ČERVENKA, Kristýna BALÁTOVÁ, Pavlína GRÁC LIVŇANSKÁ, Pavlína JUNOVÁ, Petr KACHLÍK, Kristýna KEHAROVÁ, Věra LINHARTOVÁ, Jarmila MATOCHOVÁ, Radka PROKOPOVÁ, Dagmar PŘINOSILOVÁ, Paulína RADIMÁKOVÁ, Marie ROUČKOVÁ, Monika RŮŽIČKOVÁ, Radka SKOŘEPOVÁ, Petra SEGEŤOVÁ, Kateřina ŠTRAUSOVÁ, Jana VRASPÍROVÁ and Petra ZLATUŠKOVÁ. Intervence pro inkluzi dětí s problémy/poruchami v chování (Intervention for inclusion for children with behavioral disorders difficulties). první. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 200 pp. ISBN 978-80-210-7610-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Intervence pro inkluzi dětí s problémy/poruchami v chování
Name in Czech Intervence pro inkluzi dětí s problémy/poruchami v chování
Name (in English) Intervention for inclusion for children with behavioral disorders difficulties
Authors VOJTOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Karel ČERVENKA (203 Czech Republic, belonging to the institution), Kristýna BALÁTOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Pavlína GRÁC LIVŇANSKÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Pavlína JUNOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Petr KACHLÍK (203 Czech Republic, belonging to the institution), Kristýna KEHAROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Věra LINHARTOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jarmila MATOCHOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Radka PROKOPOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Dagmar PŘINOSILOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Paulína RADIMÁKOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution), Marie ROUČKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Monika RŮŽIČKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Radka SKOŘEPOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Petra SEGEŤOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Kateřina ŠTRAUSOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jana VRASPÍROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Petra ZLATUŠKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition první. Brno, 200 pp. 2014.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/14:00079223
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-7610-5
Keywords (in Czech) Intervence; inkluze; problémy/poruchami v chování; výzkum; procesy podporující inkluzi; škola; segregované prostředí; středisko výchovné péče; instituce; ústavní a ochranná výchova; zájem dítěte; kvalita života; dospělost
Keywords in English Intervention; inclusion; behavioral difficulties/disorders; conditions; processes supporting inclusion; school; segregated environment; counselling care centre; residential care facilities; the child´s interest; the quality of life; adulthood
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D., učo 8596. Changed: 24/3/2015 13:08.
Abstract
Výzkumy byly zaměřeny na procesy podporující inkluzi a hledání souvislostí jejich efektivity intervenčního potenciálu. Kniha volně navazuje na monografii „Intervence pro inkluzi“ editovanou stejnými autory v roce 2013. Zatímco první publikace prezentovala převážně výzkumy zaměřené na podmínky podporující inkluzi jedinců v riziku/s problémy/s poruchami chování, v této publikaci převažují výzkumy zaměřené na procesy podporující inkluzi u stejné cílové skupiny. Výzkumníci hledali odpovědi na otázky spojené s efektivitou intervence jak v prostředí běžné školy, tak i v prostředí segregovaném – ve středisku výchovné péče i v institucích pro výkon ústavní a ochranné výchovy. Rámec pro všechny výzkumy tvořil zájem dítěte a jeho budoucí kvalita života v dospělosti.
Abstract (in English)
The book is linked to the monograph “Intervention for inclusion” that was edited by the same authors in 2013. Whereas the first publication mostly presented the research findings dealing with the conditions supporting inclusion of children at risk for behavioral disorders, this book covers the processes supporting inclusion of one particular target group. The researches tried to investigate the questions related to the intervention effectiveness in both mainstream schools and segregated environments-counselling care centres and residential care facilities. The focus of the research was the child´s interest and the quality of their future adult life.
Links
MUNI/A/0801/2013, interní kód MUName: Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 25/5/2024 20:24