Detailed Information on Publication Record
2014
Kurikulární změny ve výuce geografie ve Francii ve vztahu k českému geografickému vzdělávání
HOFMANN, EduardBasic information
Original name
Kurikulární změny ve výuce geografie ve Francii ve vztahu k českému geografickému vzdělávání
Name in Czech
Kurikulární změny ve výuce geografie ve Francii ve vztahu k českému geografickému vzdělávání
Name (in English)
Curricular changes in teaching geography in France in relation to Czech geographic education
Authors
Edition
GODID Pedagogická fakulta JU, 2014
Other information
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Keywords (in Czech)
geografické myšlení, kurikulum, konstruktivismus, udržitelný rozvoj, humánní oblast, integrovaná učebnice, náčrt
Keywords in English
geographical thinking, curriculum, constructivism, sustainable development, human education, integrated textbook, sketch
Změněno: 3/3/2015 10:40, doc. PaedDr. Eduard Hofmann, CSc.
V originále
Přednáška objasňuje změny v chápání školské geografie ve Francii. Poukazuje na fakt, že geografie je společně s historií a občanskou naukou součástí humanitního pilíře. Její koncepce je úzce spjata s geografickým myšlením a udržitelným rozvojem.
In Czech
Přednáška objasňuje změny v chápání školské geografie ve Francii. Poukazuje na fakt, že geografie je společně s historií a občanskou naukou součástí humanitního pilíře. Její koncepce je úzce spjata s geografickým myšlením a udržitelným rozvojem.
In English
The lecture deals with the curricular reform in France. It concerns geographical education. It is based on other principles than Czech geographical education. Geography is integrated into system of human sciences and it is close to Anglo-American conception which is typical by geographical thinking.