VODOVÁ, Libuše. Květ a květenství: pracovní list. 2014, 16 s.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Květ a květenství: pracovní list
Název česky Květ a květenství: pracovní list
Autoři VODOVÁ, Libuše.
Vydání 16 s. 2014.
Další údaje
Typ výsledku Přehledové a vzdělávací texty
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky rostlinné orgány, květ, květenství, krytosemenné rostliny, květní obaly, okvětí, jednopohlavný květ, oboupohlavný květ
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Libuše Vodová, Ph.D., učo 43576. Změněno: 9. 3. 2015 15:48.
Anotace
Pracovní list na téma květ a květenství je určen žákům sedmých ročníků základních škol a studentům nižšího stupně víceletých gymnázií. Tento soubor učebních úloh byl navržen zejména k procvičení a upevnění učiva o květu a květenství. Vedle fixace poznatků slouží také k aplikaci teoretických znalostí do praxe. Pro použití pracovního listu jako celku bylo počítáno s časovou dotací dvě hodiny. Pro uplatnění v různých fázích výuky do něj byly zahrnuty i úlohy motivačního charakteru. Pracovní list může sloužit i jako zásobník námětů na úlohy, které budou žákům předkládány samostatně dle jejich aktuálních potřeb. Většina úloh je založena na pozorování, dále se uplatňuje i práce s literaturou. Poznatky získané vlastním pozorováním, případně studiem literatury, jsou následně uváděny do širšího kontextu. Žák tak během řešení učebních úloh rozvíjí řadu svých dovedností (například kreslit, popisovat, porovnávat a formulovat závěr). Pro výuku přírodopisu a biologie jsou jako hlavní výukové metody doporučovány pozorování a pokus. Práce se skutečnými přírodninami je však limitována několika faktory jako je například dostupnost živých přírodnin v době, kdy je učivo probíráno nebo zajištění jejich dostatečného počtu. Z těchto důvodů byl do pracovního listu zařazen fotografický doprovod umožňující alespoň zprostředkované pozorování přírodnin.
Návaznosti
CZ.1.07/1.3.41/02.0043, interní kód MUNázev: Systémová podpora trvalého profesního rozvoje (CPD) pedagogických pracovníků propojením pedagogické fakulty se školami na Jižní Moravě (Akronym: EDUCOLAND)
Investor: Jihomoravský kraj, Systémová podpora trvalého profesního rozvoje (CPD) pedagogických pracovníků propojením pedagogické fakulty se školami na Jižní Moravě, 1.3 Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 10:16