ČERVENKA, Karel. Zdroje a bariéry sociální inkluze dětí s poruchami chování z hlediska výchovných profesionálů (Resources and barriers of social inclusion of children with behavioural difficulties – from the point of view of educational professionals). Brno: Masarykova univerzita, 2014, 109 pp. ISBN 978-80-210-7562-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Zdroje a bariéry sociální inkluze dětí s poruchami chování z hlediska výchovných profesionálů
Name in Czech Zdroje a bariéry sociální inkluze dětí s poruchami chování z hlediska výchovných profesionálů
Name (in English) Resources and barriers of social inclusion of children with behavioural difficulties – from the point of view of educational professionals
Authors ČERVENKA, Karel (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Brno, 109 pp. 2014.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/14:00079271
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-7562-7
Keywords (in Czech) porucha chování; institucionální výchova; dětský domov se školou; diagnostický ústav; výchovný ústav; sociální inkluze; sociální exkluze
Keywords in English behavioural disorder; social inclusion; social exklusion; residential institutional education
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D., učo 8596. Changed: 6/3/2018 22:17.
Abstract
Kniha se věnuje tématu situace dětí s poruchami chování a zaměřuje se na potenciální bariéry zdroje jejich sociální inkluze tak, jak se objevují ve výpovědích participantů. Důraz je zde kladen zejména na sociální dimenzi problému. Téma je představeno prostřednictvím vybraných závěru kvalitativního výzkumu. Participanty výzkumu byli tzv. výchovní profesionálové ze školských výchovných zařízení (speciální pedagogové - etopedi, odborní vychovatelé, ředitelé zařízení) jako jsou diagnostické ústavy, dětské domovy se školou a výchovné ústavy.
Abstract (in English)
The scope of the publication is framed by issue of social inclusion of children with behavioural difficulties/disorders and with social dimension of their life situation as well. The author presents selected findings of qualitative research. The participants of the research were educational professionals (people who educate children with BD within residential educational institutions).
PrintDisplayed: 22/5/2024 18:16