B 2014

Zdroje a bariéry sociální inkluze dětí s poruchami chování z hlediska výchovných profesionálů

ČERVENKA, Karel

Basic information

Original name

Zdroje a bariéry sociální inkluze dětí s poruchami chování z hlediska výchovných profesionálů

Name in Czech

Zdroje a bariéry sociální inkluze dětí s poruchami chování z hlediska výchovných profesionálů

Name (in English)

Resources and barriers of social inclusion of children with behavioural difficulties – from the point of view of educational professionals

Authors

ČERVENKA, Karel (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Brno, 109 pp. 2014

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/14:00079271

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-7562-7

Keywords (in Czech)

porucha chování; institucionální výchova; dětský domov se školou; diagnostický ústav; výchovný ústav; sociální inkluze; sociální exkluze

Keywords in English

behavioural disorder; social inclusion; social exklusion; residential institutional education

Tags

Reviewed
Změněno: 6/3/2018 22:17, doc. Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D.

Abstract

V originále

Kniha se věnuje tématu situace dětí s poruchami chování a zaměřuje se na potenciální bariéry zdroje jejich sociální inkluze tak, jak se objevují ve výpovědích participantů. Důraz je zde kladen zejména na sociální dimenzi problému. Téma je představeno prostřednictvím vybraných závěru kvalitativního výzkumu. Participanty výzkumu byli tzv. výchovní profesionálové ze školských výchovných zařízení (speciální pedagogové - etopedi, odborní vychovatelé, ředitelé zařízení) jako jsou diagnostické ústavy, dětské domovy se školou a výchovné ústavy.

In English

The scope of the publication is framed by issue of social inclusion of children with behavioural difficulties/disorders and with social dimension of their life situation as well. The author presents selected findings of qualitative research. The participants of the research were educational professionals (people who educate children with BD within residential educational institutions).