Detailed Information on Publication Record
2014
Zdroje a bariéry sociální inkluze dětí s poruchami chování z hlediska výchovných profesionálů
ČERVENKA, KarelBasic information
Original name
Zdroje a bariéry sociální inkluze dětí s poruchami chování z hlediska výchovných profesionálů
Name in Czech
Zdroje a bariéry sociální inkluze dětí s poruchami chování z hlediska výchovných profesionálů
Name (in English)
Resources and barriers of social inclusion of children with behavioural difficulties – from the point of view of educational professionals
Authors
ČERVENKA, Karel (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Brno, 109 pp. 2014
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/14:00079271
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-7562-7
Keywords (in Czech)
porucha chování; institucionální výchova; dětský domov se školou; diagnostický ústav; výchovný ústav; sociální inkluze; sociální exkluze
Keywords in English
behavioural disorder; social inclusion; social exklusion; residential institutional education
Tags
Reviewed
Změněno: 6/3/2018 22:17, doc. Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D.
V originále
Kniha se věnuje tématu situace dětí s poruchami chování a zaměřuje se na potenciální bariéry zdroje jejich sociální inkluze tak, jak se objevují ve výpovědích participantů. Důraz je zde kladen zejména na sociální dimenzi problému. Téma je představeno prostřednictvím vybraných závěru kvalitativního výzkumu. Participanty výzkumu byli tzv. výchovní profesionálové ze školských výchovných zařízení (speciální pedagogové - etopedi, odborní vychovatelé, ředitelé zařízení) jako jsou diagnostické ústavy, dětské domovy se školou a výchovné ústavy.
In English
The scope of the publication is framed by issue of social inclusion of children with behavioural difficulties/disorders and with social dimension of their life situation as well. The author presents selected findings of qualitative research. The participants of the research were educational professionals (people who educate children with BD within residential educational institutions).