PROCHÁZKOVÁ, Lucie, Kateřina SAYOUD SOLÁROVÁ, Marie VÍTKOVÁ, Martin VRUBEL, Petr KOPEČNÝ, Lenka DOLEŽALOVÁ and Miroslava BARTOŇOVÁ. Speciální andragogika. Texty k distančnímu vzdělávání (Special Andragogy). 1st ed. Brno: Paido, 2014. ISBN 978-80-7315-254-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Speciální andragogika. Texty k distančnímu vzdělávání
Name (in English) Special Andragogy
Authors PROCHÁZKOVÁ, Lucie, Kateřina SAYOUD SOLÁROVÁ, Marie VÍTKOVÁ, Martin VRUBEL, Petr KOPEČNÝ, Lenka DOLEŽALOVÁ and Miroslava BARTOŇOVÁ.
Edition 1. vyd. Brno, 2014.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Teaching aids, texts (including individual chapters in textbooks)
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-254-3
Keywords (in Czech) speciální andragogika; dospělost; stáří; zdravotní postižení; sociální služby; podpora; práce; intervence
Keywords in English special andragogy; adulthood; old age; disability; social services; support; work; interventions;
Changed by Changed by: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., učo 5643. Changed: 1/3/2015 19:01.
Abstract
Kniha je zaměřena na dospívající a dospělé jedince s různými druhy zdravotního postižení a zasahuje i do seniorského věku. Jednotlivé kapitoly představují charakteristické znaky vybraných zdravotních postiženích, přístupy k lidem a možnosti jejich podpory vedoucí k sociální inkluzi. Pozornost je věnována vzdělávání, začlenění na trh práce, sociálním službách a intervencím.
Abstract (in English)
This book focuses on adolescent and adult persons with different kinds of disability including the senior age. Individual chapters introduces characteristic features of some disabilities, the accesses to the people and possibilities of their support to achieve the social inclusion. Attention is given to education, employment, social services and interventions.
PrintDisplayed: 1/5/2024 19:39