SLÁDEK, Petr. Implementace multiplatformní mobilní aplikace do výuky odborných předmětů (Implementation of multiplatform mobile application in teaching vocational subjects). In SCHOLA 2014 INOVÁCIE VO VÝCHOVE A VZDELÁVANÍ – TRENDY V ODBOROVEJ DIDAKTIKE. 2014.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Implementace multiplatformní mobilní aplikace do výuky odborných předmětů
Name in Czech Implementace multiplatformní mobilní aplikace do výuky odborných předmětů
Name (in English) Implementation of multiplatform mobile application in teaching vocational subjects
Authors SLÁDEK, Petr.
Edition SCHOLA 2014 INOVÁCIE VO VÝCHOVE A VZDELÁVANÍ – TRENDY V ODBOROVEJ DIDAKTIKE, 2014.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) tablet; vzdělávání; mobilní aplikace; dotazník; výzkumné šetření; odborné vzdělávání
Keywords in English tablet; education; mobile application; questionnaire; research investigation; vocational training
Changed by Changed by: doc. RNDr. Petr Sládek, CSc., učo 1617. Changed: 5/3/2015 09:16.
Abstract
Příspěvek se zabývá použitím tabletů v procesu vzdělávání, se zaměřením na výuku odborných předmětů. Podává přehled o aktuálním stavu tvorby mobilních studijních materiálů na různých mobilních platformách.Výzkumná část se zabývá současným stavem užívání tabletů ve školách a také připraveností učitelů zahrnout nové technologie do vyučovacího procesu. Představujeme příklad mobilní aplikace určené pro odborné předměty studijního oboru tesař.
Abstract (in English)
The paper deals with the use of tablets in education process, with focus on vocational training teaching. It presents an overview of the current state of creation of mobile study materials on various mobile platforms. The research part discusses the current state of the use of tablets in schools and also the readiness of teachers to include them in teaching process. We present an example of mobile application designed for vocational subject for carpenter training.
PrintDisplayed: 19/7/2024 22:24