NAVRÁTIL, Vladislav a Jiřina NOVOTNÁ. VÝZNAMNÍ FYZIKOVÉ A MATEMATICI – MLÁDÍ, NADÁNÍ, DLOUHOVĚKOST. In Jiřina Novotná. Motivace v matematice a přírodních vědách. I. Brno: MU. s. 22-37. MUNI PRESS, 1. ISBN 978-80-210-7600-6. 2014.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název VÝZNAMNÍ FYZIKOVÉ A MATEMATICI – MLÁDÍ, NADÁNÍ, DLOUHOVĚKOST
Název česky VÝZNAMNÍ FYZIKOVÉ A MATEMATICI – MLÁDÍ, NADÁNÍ, DLOUHOVĚKOST
Název anglicky Eminent Physicists and Mathematicians – Youth, Talent, Longevity
Autoři NAVRÁTIL, Vladislav (203 Česká republika, garant, domácí) a Jiřina NOVOTNÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání I. Brno, Motivace v matematice a přírodních vědách, od s. 22-37, 16 s. MUNI PRESS, 1, 2014.
Nakladatel MU
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/14:00079276
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-7600-6
Klíčová slova česky mládí; talent; píle; rodina; zájem; pracovní podmínky; výsledky
Klíčová slova anglicky childhood; gift; diligence; family; interest; work terms; results
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 3. 4. 2015 16:03.
Anotace
Práce vznikla na základě výzkumu, zaměřeného na inovaci obsahu a forem výuky fyziky a matematiky na vysokých školách. Jedním z dosti rozšířených mýtů (zejména mezi studenty) je domněnka, že vynikající přírodovědci bývali v mládí nepříliš úspěšnými studenty. Cílem kapitoly je ukázat, že právě opak je pravdou a to alespoň pro množinu vynikajících fyziků a matematiků. Naprostá většina z nich patřila v mládí k vynikajícím a průměr daleko převyšujícím studentům. V závěru práce byl proveden kvalitativní výzkum, dokumentující přímý vztah mezi dlouhověkostí a intenzívní intelektuální činností.
Anotace anglicky
The article was created as the result of the research oriented at the innovation of the content and forms of teaching Physics and Mathematics at universities. One of the widespread myths is the guess that eminent natural scientists were at the basic school not very succesfull. The aim of the chapter is to prove the very opposite. At the example of the set of eminent physicists and mathematicians we showed that absolute majority of them were outstanding, the average highly exceeding students.The conclusion was a qualitative research documenting the direct relationship between longevity and intense intellectual activity
VytisknoutZobrazeno: 20. 4. 2024 00:56