Detailed Information on Publication Record
2014
Logické a kombinatorické problémy v matematice na ZŠ
NOVOTNÁ, Jiřina and Martina KYSILKOVÁBasic information
Original name
Logické a kombinatorické problémy v matematice na ZŠ
Name in Czech
Logické a kombinatorické problémy v matematice na ZŠ
Name (in English)
Logical and combinatorial problems of primary school’s Mathematics
Authors
NOVOTNÁ, Jiřina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Martina KYSILKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Novotná, JIřina (ed.).
Novotná, JIřina (ed.).
Edition
1. vyd. Brno, Moderní trendy ve vyučování matematiky a přírodovědných předmětů IV, p. 54-59, 6 pp. 2014
Publisher
MU
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
RIV identification code
RIV/00216224:14410/14:00079283
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-7598-6
Keywords (in Czech)
Logické problémy; kombinatoriké problémy; základní škola; výzkum; nadaní žáci
Keywords in English
Logical problems; combinatorial problems; primary school; reseach; gifted pupils
Tags
Reviewed
Změněno: 31/3/2015 10:59, PhDr. Jiřina Novotná, Ph.D.
V originále
Příspěvek vznikl na základě výzkumu zaměřeného na inovaci obsahu a forem výuky matematiky na základních školách. Příspěvek se věnuje logickým a kombinatorickým problémům v matematice na ZŠ. Na základě provedeného výzkumu pojednáváme o rozdílech mezi nadanými žáky a žáky běžných tříd ZŠ. Vytvořené kombinatorické a logické úlohy mohou sloužit jako informační materiál pro práci s žáky ZŠ ve zmíněných oblastech.
In English
The article was created as the result of the research oriented at the innovation of the content and forms of teaching Mathematics at Secondery schools.The paper deals with the logical and combinatorial problems of primary school’s. The results of our reseach we present differences between gifted pupils and standard pupils. WE suggestseveral ways how to help the pupils to develop their knowledge and show the practical examples.
Links
MUNI/B/0931/2013, interní kód MU |
|