D 2014

Logické a kombinatorické problémy v matematice na ZŠ

NOVOTNÁ, Jiřina and Martina KYSILKOVÁ

Basic information

Original name

Logické a kombinatorické problémy v matematice na ZŠ

Name in Czech

Logické a kombinatorické problémy v matematice na ZŠ

Name (in English)

Logical and combinatorial problems of primary school’s Mathematics

Authors

NOVOTNÁ, Jiřina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Martina KYSILKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Novotná, JIřina (ed.).

Edition

1. vyd. Brno, Moderní trendy ve vyučování matematiky a přírodovědných předmětů IV, p. 54-59, 6 pp. 2014

Publisher

MU

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

RIV identification code

RIV/00216224:14410/14:00079283

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-7598-6

Keywords (in Czech)

Logické problémy; kombinatoriké problémy; základní škola; výzkum; nadaní žáci

Keywords in English

Logical problems; combinatorial problems; primary school; reseach; gifted pupils

Tags

Reviewed
Změněno: 31/3/2015 10:59, PhDr. Jiřina Novotná, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek vznikl na základě výzkumu zaměřeného na inovaci obsahu a forem výuky matematiky na základních školách. Příspěvek se věnuje logickým a kombinatorickým problémům v matematice na ZŠ. Na základě provedeného výzkumu pojednáváme o rozdílech mezi nadanými žáky a žáky běžných tříd ZŠ. Vytvořené kombinatorické a logické úlohy mohou sloužit jako informační materiál pro práci s žáky ZŠ ve zmíněných oblastech.

In English

The article was created as the result of the research oriented at the innovation of the content and forms of teaching Mathematics at Secondery schools.The paper deals with the logical and combinatorial problems of primary school’s. The results of our reseach we present differences between gifted pupils and standard pupils. WE suggestseveral ways how to help the pupils to develop their knowledge and show the practical examples.

Links

MUNI/B/0931/2013, interní kód MU
Name: Cyklus konferencí k problematice kurikula a výuky v oborech školního vzdělávání (Acronym: CYKO)
Investor: Masaryk University, Category B