NOVOTNÁ, Jiřina and Martina KYSILKOVÁ. Logické a kombinatorické problémy v matematice na ZŠ (Logical and combinatorial problems of primary school’s Mathematics). Novotná, JIřina (ed.). In Jiřina Novotná. Moderní trendy ve vyučování matematiky a přírodovědných předmětů IV. 1st ed. Brno: MU, 2014, p. 54-59. ISBN 978-80-210-7598-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Logické a kombinatorické problémy v matematice na ZŠ
Name in Czech Logické a kombinatorické problémy v matematice na ZŠ
Name (in English) Logical and combinatorial problems of primary school’s Mathematics
Authors NOVOTNÁ, Jiřina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Martina KYSILKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Novotná, JIřina (ed.).
Edition 1. vyd. Brno, Moderní trendy ve vyučování matematiky a přírodovědných předmětů IV, p. 54-59, 6 pp. 2014.
Publisher MU
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
RIV identification code RIV/00216224:14410/14:00079283
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-7598-6
Keywords (in Czech) Logické problémy; kombinatoriké problémy; základní škola; výzkum; nadaní žáci
Keywords in English Logical problems; combinatorial problems; primary school; reseach; gifted pupils
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Jiřina Novotná, Ph.D., učo 1363. Changed: 31/3/2015 10:59.
Abstract
Příspěvek vznikl na základě výzkumu zaměřeného na inovaci obsahu a forem výuky matematiky na základních školách. Příspěvek se věnuje logickým a kombinatorickým problémům v matematice na ZŠ. Na základě provedeného výzkumu pojednáváme o rozdílech mezi nadanými žáky a žáky běžných tříd ZŠ. Vytvořené kombinatorické a logické úlohy mohou sloužit jako informační materiál pro práci s žáky ZŠ ve zmíněných oblastech.
Abstract (in English)
The article was created as the result of the research oriented at the innovation of the content and forms of teaching Mathematics at Secondery schools.The paper deals with the logical and combinatorial problems of primary school’s. The results of our reseach we present differences between gifted pupils and standard pupils. WE suggestseveral ways how to help the pupils to develop their knowledge and show the practical examples.
Links
MUNI/B/0931/2013, interní kód MUName: Cyklus konferencí k problematice kurikula a výuky v oborech školního vzdělávání (Acronym: CYKO)
Investor: Masaryk University, Category B
PrintDisplayed: 12/7/2024 15:43