Detailed Information on Publication Record
2014
Moderní trendy ve výuce matematiky a přírodovědných předmětů
NOVOTNÁ, JiřinaBasic information
Original name
Moderní trendy ve výuce matematiky a přírodovědných předmětů
Name in Czech
Moderní trendy ve výuce matematiky a přírodovědných předmětů
Name (in English)
Modern Trends in Education of Mathematics and Science IV
Authors
NOVOTNÁ, Jiřina
Novotná, JIřina (ed.).
Novotná, JIřina (ed.).
Edition
2014
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Uspořádání konference
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
Tags
Reviewed
Změněno: 31/3/2015 10:54, PhDr. Jiřina Novotná, Ph.D.
V originále
Konference „Moderní trendy ve vyučování matematiky a přírodovědných předmětů IV“ je výstupem z projektu CYKO. Projekt CYKO je uskutečňován na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity, jeho řešitelem je doc. PhDr. Tomáš Janík, Ph.D., vedoucí Institutu výzkumu školního vzdělávání. V současné době, charakterizované nezájmem mladé generace o matematiku a přírodovědné předměty, hraje velkou roli motivace ke studiu těchto předmětů. Příspěvky s matematickou tematikou jsou věnovány perspektivním metodám ve výuce algebry, geometrie a informatiky. Přírodovědně zaměřené příspěvky se zabývají zajímavými přírodními jevy a otázkami didaktickými s důrazem na využití informačních technologií ve výuce. Autoři sborníku doufají, že jejich publikace poslouží jako inspirace pro práci učitelů na všech typech škol a pomůže zvýšit zájem mladé generace o matematiku a přírodní vědy.
In English
The Conference „Modern Trends in Education of Mathematics and Science IV“ is an output of the CYKO project. This project is realised at the Faculty of Education Masaryk University, supervised by doc. PhDr. Tomáš Janík, PhD, head of the Institute of School Education. In present times, characterised by lack of interest of young generation in mathematics, physics and chemistry, plays leading role motivation. The question of motivation in mathematics and science is solved in present proceedings. Mathematically oriented works deal with perspective educational methods in algebra, geometry and informatics. Sciences, focused work dealing with interesting natural phenomena and issues didactic (teaching of practical lessons and supplements of textbooks) didactic issues with an emphasis on the use of information technology in education. The authors of proceedings hope that their works will be inspiration for teachers at basic schools in their difficult work.