NOVOTNÁ, Jiřina. Moderní trendy ve výuce matematiky a přírodovědných předmětů (Modern Trends in Education of Mathematics and Science IV). Novotná, JIřina (ed.). 2014.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Moderní trendy ve výuce matematiky a přírodovědných předmětů
Name in Czech Moderní trendy ve výuce matematiky a přírodovědných předmětů
Name (in English) Modern Trends in Education of Mathematics and Science IV
Authors NOVOTNÁ, Jiřina.
Novotná, JIřina (ed.).
Edition 2014.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Organization of a conference
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Jiřina Novotná, Ph.D., učo 1363. Changed: 31/3/2015 10:54.
Abstract
Konference „Moderní trendy ve vyučování matematiky a přírodovědných předmětů IV“ je výstupem z projektu CYKO. Projekt CYKO je uskutečňován na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity, jeho řešitelem je doc. PhDr. Tomáš Janík, Ph.D., vedoucí Institutu výzkumu školního vzdělávání. V současné době, charakterizované nezájmem mladé generace o matematiku a přírodovědné předměty, hraje velkou roli motivace ke studiu těchto předmětů. Příspěvky s matematickou tematikou jsou věnovány perspektivním metodám ve výuce algebry, geometrie a informatiky. Přírodovědně zaměřené příspěvky se zabývají zajímavými přírodními jevy a otázkami didaktickými s důrazem na využití informačních technologií ve výuce. Autoři sborníku doufají, že jejich publikace poslouží jako inspirace pro práci učitelů na všech typech škol a pomůže zvýšit zájem mladé generace o matematiku a přírodní vědy.
Abstract (in English)
The Conference „Modern Trends in Education of Mathematics and Science IV“ is an output of the CYKO project. This project is realised at the Faculty of Education Masaryk University, supervised by doc. PhDr. Tomáš Janík, PhD, head of the Institute of School Education. In present times, characterised by lack of interest of young generation in mathematics, physics and chemistry, plays leading role motivation. The question of motivation in mathematics and science is solved in present proceedings. Mathematically oriented works deal with perspective educational methods in algebra, geometry and informatics. Sciences, focused work dealing with interesting natural phenomena and issues didactic (teaching of practical lessons and supplements of textbooks) didactic issues with an emphasis on the use of information technology in education. The authors of proceedings hope that their works will be inspiration for teachers at basic schools in their difficult work.
PrintDisplayed: 15/10/2024 23:32