BARTOŇOVÁ, Miroslava a Kateřina JISKROVÁ. ANALÝZA APLIKACE METOD ALTERNATIVNÍ A AUGMENTATIVNÍ KOMUNIKACE PRO PODPORU VÝVOJE DĚTÍ S DOWNOVÝM SYNDROMEM V OBLASTI KOMUNIKAČNÍCH DOVEDNOSTÍ. In Pipeková, J. Vítková, M. Pipeková, J. Vítková, M. ed. al. Od Inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti. 2014. vyd. Beno: Masarykova univerzita, 2014, s. 172-184. ISBN 978-80-210-7530-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název ANALÝZA APLIKACE METOD ALTERNATIVNÍ A AUGMENTATIVNÍ KOMUNIKACE PRO PODPORU VÝVOJE DĚTÍ S DOWNOVÝM SYNDROMEM V OBLASTI KOMUNIKAČNÍCH DOVEDNOSTÍ
Název anglicky ANALYSIS APPLICATION METHODS AUGMENTATIVE AND ALTERNATIVE COMMUNICATION TO SUPPORT DEVELOPMENT OF CHILDREN WITH DOWN SYNDROME IN COMMUNICATION SKILLS
Autoři BARTOŇOVÁ, Miroslava a Kateřina JISKROVÁ.
Vydání 2014. vyd. Beno, Pipeková, J. Vítková, M. ed. al. Od Inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti, od s. 172-184, 13 s. 2014.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-7530-6
Klíčová slova česky Downův syndrom mentální postižení hypotonie orofaciální patologie narušená komunikační schopnost alternativní a augmentativní komunikace znak do řeči
Klíčová slova anglicky Down syndrome mental retardation hypotonia orofacial pathology speech disorders alternative and augmentative communicatio, sign language
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., učo 5643. Změněno: 1. 4. 2015 10:18.
Anotace
Výzkumný projekt se zaměřuje na využití metod alternativní a augmentativní komunikace (dále jen AAK) jakožto prostředku podporujícímu vývoj dětí s Downovým syndromem v oblasti komunikačních dovedností. Výzkum zjišťuje, které metody AAK se u dětí s Downovým syndromem nejčastěji využívají, kdo je v rámci podpory dítěte nejčastěji aplikuje a v jakých podmínkách (rodina, škola, logopedie, nezisková organizace) a jaký mají tyto metody vliv na dítě z pohledu respondentů výzkumu. Výsledky výzkumného projektu jsou získány prostřednictvím dotazníkového šetření u rodičů a pedagogických pracovníků, kteří podporují vývoj komunikace dítěte s Downovým syndromem od 6 do 15 let věku, které je vychováváno v rodině a vzdělává se na základní škole.
Anotace anglicky
The research project focuses on the use of methods of alternative and augmentative communication, as a waz for supporting the development of children with Down syndrome in communication skills. Research to determine which methods AAK in children with Down syndrome are most frequently. Figuring out who is in support of the child most often applied and in what conditions (family, school, speech therapy, a non-profit organization) and how these methods affect the child from the perspective of the survey respondents. The results of the research project are obtained through a questionnaire survey of parents and teachers who support the development of communication of a child with Down syndrome 6 to 15 years of age who is brought up in the family and educated in elementary school.
Návaznosti
MUNI/A/0801/2013, interní kód MUNázev: Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti
Investor: Masarykova univerzita, Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 1. 9. 2024 01:53