C 2014

Rozvoj čtenářských dovedností u žáků se specifickými poruchami učení

BARTOŇOVÁ, Miroslava

Základní údaje

Originální název

Rozvoj čtenářských dovedností u žáků se specifickými poruchami učení

Název česky

Rozvoj čtenářských dovedností u žáků se specifickými poruchami učení

Název anglicky

Development of reading skills in pupils with specific learning difficulties

Autoři

BARTOŇOVÁ, Miroslava

Vydání

1. vyd. Brno, PIPEKOVÁ, J. VÍTKOVÁ, M. Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti. od s. 89-106, 17 s. neubeden, 2014

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-7530-6

Klíčová slova česky

specifické poruchy učení žák dyslexie metoda vyučovací proces čtení porozumění strategie

Klíčová slova anglicky

specific learning difficulties pupil dyslexia approach education process reading comprehension strategies

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 3. 4. 2015 11:24, Dana Nesnídalová

Anotace

ORIG EN

V originále

Kapitola se zaměřuje na proces čtení a jeho zákonitosti v edukaci žáků se specifickými poruchami učení v období povinné školní docházky. Nahlíží na čtení jako jednu z klíčových dovedností, která otevírá prostor ke vzdělávání a společenskému uplatnění jedince. V kapitole vymezujeme základní atributy čtení, specifikujeme proces čtení s akcentem na strategie využívané pedagogy v procesu vzdělávání. Její součástí jsou realizovaná dílčí výzkumná šetření s cílem analyzovat proces čtení u žáků s SPU a zaměřit se na analýzu metod využívaných v procesu čtení na prvním stupni základní školy

Anglicky

The chapter is focused on reading process and the regularities in education of pupils with specific learning difficulties in primary school. It looks on the reading like on one of the key skills , which is opening the space to the education and social application. In the chapter is defined the basic attributes of reading, the reading process is specified with an emphasis on strategies used by the teachers. The partial results of research are presented. The aim is to analyse the reading process in pupils with specific learning difficulties and to focus on analysis of approaches, which are used in reading process on the first grade of basic school.

Návaznosti

MUNI/A/0801/2013, interní kód MU
Název: Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti
Investor: Masarykova univerzita, Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
Zobrazeno: 9. 11. 2024 01:18