KOVÁŘOVÁ, Alena. Kreative Lehrmaterialien im Phonetikunterricht (Creative material for phonetic classes). In Přednáška v rámci programu Erasmus. 2014.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Kreative Lehrmaterialien im Phonetikunterricht
Name in Czech Kreativní učební materiály pro výuku fonetiky
Name (in English) Creative material for phonetic classes
Authors KOVÁŘOVÁ, Alena.
Edition Přednáška v rámci programu Erasmus, 2014.
Other information
Original language German
Type of outcome Requested lectures
Field of Study 60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher Austria
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) Výuka německé výslovnosti, doplňkové materiály, výběr vhodných texů,
Keywords in English Teaching German pronunciation, supplementary materials, choosing suitable texts
Tags International impact
Changed by Changed by: PhDr. Alena Kovářová, učo 2647. Changed: 30/3/2015 15:10.
Abstract
Bei der Einübung der Aussprache einer Fremdsprache werden neben den gängigen Lehrbüchern auch verschiedene ergänzende Lehrmaterialien benutzt. Diese Lehrmaterialien sollten immer dem Niveau der Sprachkenntnisse der Schüler angepasst sein. Dazu gehören vor allem kurze deutsche Texte, z.B. Gedichte, kurze Texte der Kinderliteratur usw., die für die Lerner Grundlage und Inspiration für ihre eigene kreative Arbeit mit fremdsprachigen Texten sein können.
Abstract (in Czech)
Při výuce a nácviku výslovnosti cizího jazyka se používají kromě stávajících učebnic i různé doplňkové učební materiály. Uvedené materiály musí vždy odpovídat úrovni znalostí žáků. K těmto materiálům patří především krátké texty, např. básně, texty z literatury pro děti, apod., které se mohou stát pro žáky podkladem a inspirací pro jejich vlastní kreativní práci s cizojazyčným textem.
Abstract (in English)
While practicing proper pronunciation of a foreign language additional materials besides textbooks are used in class. These texts should always match the level of knowledge of the student. Such materials include mostly short texts, like poems, excerpts from books for children, etc., which may stimulate students interest and inspire them for their own work with the text in foreign language.
PrintDisplayed: 31/7/2024 22:33