Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{1228654, author = {Balátová, Kristýna}, keywords = {adolescence; values preferences; values; behavioral disorders; Rokeach values test; specific behavioral disorders;}, language = {cze}, title = {Hodnoty dospívajících jedinců s poruchami chování (se zaměřením na specifické poruchy chování)}, url = {http://www.contexo.cz/files/other/filemanager/Files/PedSpec2014/Program_a_bulletin_abstraktu_specialni_pedagogika_-2014.pdf}, year = {2014} }
TY - CONF ID - 1228654 AU - Balátová, Kristýna PY - 2014 TI - Hodnoty dospívajících jedinců s poruchami chování (se zaměřením na specifické poruchy chování) KW - adolescence KW - values preferences KW - values KW - behavioral disorders KW - Rokeach values test KW - specific behavioral disorders; UR - http://www.contexo.cz/files/other/filemanager/Files/PedSpec2014/Program_a_bulletin_abstraktu_specialni_pedagogika_-2014.pdf N2 - Předložený text pojednává o problematice hodnot jedinců se specifickými poruchami chování v období dospívání (ve věku 10 - 19 let). Cílem výzkumu bylo zjistit a popsat, jaké rozložení hodnot se objevuje u jedinců se specifickými poruchami chování. Text je rozdělen na teoretickou a praktickou (výzkumnou) část. V teoretické části je řešena problematika specifických poruch chování jako součást problematiky poruch chování, dále osobnost (a její složky), vývoj jedince v období dospívání (tedy v pubertě a adolescenci), hodnoty a preference hodnot. V empirické (výzkumné) části jsou uvedena metodologická východiska výzkumu, také jsou zde (pomocí metody Rokeachova testu hierarchie hodnot, v upravené české verzi) analyzovány preference hodnot v souboru dospívajících jedinců se specifickými poruchami chování. Tyto výsledky jsou následně porovnávány s dospívajícími jedinci bez specifických poruch chování. Na závěr textu jsou uvedeny možnosti využití Rokeachova testu hierarchie hodnot v praxi. ER -
BALÁTOVÁ, Kristýna. \textit{Hodnoty dospívajících jedinců s poruchami chování (se zaměřením na specifické poruchy chování) (Values of adolescents with behavioral disorders (focusing on specific behavioral disorders))}. 2014.
|