PALETA, Tomáš a Monika JANDOVÁ. European Deregulation of Railways – What Has Been Done and What Is Ahead? In Oleksandra Lemeshko. New Economic Challenges: 5th International PhD Student Conference. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, s. 161-172. ISBN 978-80-210-7140-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název European Deregulation of Railways – What Has Been Done and What Is Ahead?
Autoři PALETA, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí) a Monika JANDOVÁ (203 Česká republika).
Vydání 1. vyd. Brno, New Economic Challenges: 5th International PhD Student Conference, od s. 161-172, 12 s. 2014.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV RIV/00216224:14560/14:00079299
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-210-7140-7
Klíčová slova česky deregulace; železniční balíčky; železnice; Evropská komise
Klíčová slova anglicky deregulation; railway packages; railways; European Commission
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Ing. Tomáš Paleta, Ph.D., učo 13690. Změněno: 12. 3. 2015 14:11.
Anotace
The aim of this paper is to describe the implementation process of the European transport policy in the railway sector. It is primarily focused on the impact of the European railway packages, their content and politics behind the negotiation. The paper analyses the process of implementation of the European legislation of the railway packages, the way how the implementation was carried out and what are the real results in the railway transport environment. Further the omissions and mistakes are analyzed and in this context the decision of the Court of Justice of the European Union are analyzed. Paper also focuses on the possible impact of the proposal of the 4th railway package on the railway transport. In the paper the opinions and attitudes to the proposal of 4th railway packages of involved institutions such as railway operators, infrastructure managers are presented. Than the projects and plans for high velocity railways are analyzed. The paper analyzes the possible impacts of high speed railways in both local and European context. We examine the feasibility of the current plans and the possible drawbacks of high speed railway construction.
Návaznosti
MUNI/A/0781/2013, interní kód MUNázev: Regulace trhu dopravních služeb – modely, metody a aplikace (Akronym: ReDoS)
Investor: Masarykova univerzita, Regulace trhu dopravních služeb – modely, metody a aplikace, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 16:11