Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1228714, author = {Slepičková, Lenka}, address = {Praha}, article_number = {1}, booktitle = {Prevence}, keywords = {Global Storylines; primary school education; participatory learning}, language = {cze}, location = {Praha}, pages = {14-17}, publisher = {ŽIVOT BEZ ZÁVISLOSTÍ občanské sdružení}, title = {Global Storylines v české škole. Global Storylines jako otevřený prostor pro učitele i žáky.}, volume = {11}, year = {2014} }
TY - JOUR ID - 1228714 AU - Slepičková, Lenka PY - 2014 TI - Global Storylines v české škole. Global Storylines jako otevřený prostor pro učitele i žáky. VL - 11 IS - 1 PB - ŽIVOT BEZ ZÁVISLOSTÍ občanské sdružení CY - Praha KW - Global Storylines KW - primary school education KW - participatory learning N2 - V roce 2013 proběhl první rok projektu Global Storylines, který realizuje Centrum globálního rozvojového vzdělávání NaZemi ve spolupráci s Pedagogickou fakultou Masarykovy univerzity. Projekt finančně podporuje Ministerstvo zahraničních věcí. Cílem tohoto projektu je vnést do praxe na prvních stupních základních škol metodiku výuky skrze příběhy, která vznikla v sedmdesátých letech ve Skotsku. Ve Storylines jde o to, aby učitelé a žáci byli partnery v procesu učení. Přístup dává díky společné práci s příběhy ve výuce prostor pro diskusi, brainstorming a jiné skupinové aktivity. Díky tomu, že staví na lidských charakterech, vede žáky k tomu, aby si všímali pocitů stejně jako fakt, umožňuje učiteli navozovat otázky týkající se hodnot, a žáky vede ke zvažování důsledků jejich jednání. Otevírá tedy prostor pro participativní výuku a práci s globálními tématy. Text představuje informace z prvního ročníku pilotování projektu, popisuje, v jakých ohledech se metodika ukázala být přínosnou a naopak, jaký potenciál ještě čeká na vytěžení v dalších letech projektu. Přináší také konkrétní ukázky z praxe pilotování, které byly sebrány v rámci zúčastněného pozorování ve školních třídách. ER -
SLEPIČKOVÁ, Lenka. Global Storylines v české škole. Global Storylines jako otevřený prostor pro učitele i žáky. In \textit{Prevence}. Praha: ŽIVOT BEZ ZÁVISLOSTÍ občanské sdružení, 2014, s.~14-17.
|