SLEPIČKOVÁ, Lenka. Global Storylines v české škole. Global Storylines jako otevřený prostor pro učitele i žáky. In Prevence. Praha: ŽIVOT BEZ ZÁVISLOSTÍ občanské sdružení, 2014, s. 14-17.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Global Storylines v české škole. Global Storylines jako otevřený prostor pro učitele i žáky.
Název anglicky Global Storylines in a Czech school. Global Storylines as an open space for teachers and pupils.
Autoři SLEPIČKOVÁ, Lenka.
Vydání Praha, Prevence, od s. 14-17, 4 s. 2014.
Nakladatel ŽIVOT BEZ ZÁVISLOSTÍ občanské sdružení
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Popularizační texty a aktivity
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky Global Storylines; vzdělávání v základní škole; participativní výuka
Klíčová slova anglicky Global Storylines; primary school education; participatory learning
Změnil Změnila: Mgr. Lenka Slepičková, Ph.D., učo 42916. Změněno: 2. 3. 2015 13:37.
Anotace
V roce 2013 proběhl první rok projektu Global Storylines, který realizuje Centrum globálního rozvojového vzdělávání NaZemi ve spolupráci s Pedagogickou fakultou Masarykovy univerzity. Projekt finančně podporuje Ministerstvo zahraničních věcí. Cílem tohoto projektu je vnést do praxe na prvních stupních základních škol metodiku výuky skrze příběhy, která vznikla v sedmdesátých letech ve Skotsku. Ve Storylines jde o to, aby učitelé a žáci byli partnery v procesu učení. Přístup dává díky společné práci s příběhy ve výuce prostor pro diskusi, brainstorming a jiné skupinové aktivity. Díky tomu, že staví na lidských charakterech, vede žáky k tomu, aby si všímali pocitů stejně jako fakt, umožňuje učiteli navozovat otázky týkající se hodnot, a žáky vede ke zvažování důsledků jejich jednání. Otevírá tedy prostor pro participativní výuku a práci s globálními tématy. Text představuje informace z prvního ročníku pilotování projektu, popisuje, v jakých ohledech se metodika ukázala být přínosnou a naopak, jaký potenciál ještě čeká na vytěžení v dalších letech projektu. Přináší také konkrétní ukázky z praxe pilotování, které byly sebrány v rámci zúčastněného pozorování ve školních třídách.
VytisknoutZobrazeno: 30. 9. 2024 19:05