SLEPIČKOVÁ, Lenka. Global Storylines v české škole. Global Storylines jako otevřený prostor pro učitele i žáky. (Global Storylines in a Czech school. Global Storylines as an open space for teachers and pupils.). In Prevence. Praha: ŽIVOT BEZ ZÁVISLOSTÍ občanské sdružení, 2014, p. 14-17.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Global Storylines v české škole. Global Storylines jako otevřený prostor pro učitele i žáky.
Name (in English) Global Storylines in a Czech school. Global Storylines as an open space for teachers and pupils.
Authors SLEPIČKOVÁ, Lenka.
Edition Praha, Prevence, p. 14-17, 4 pp. 2014.
Publisher ŽIVOT BEZ ZÁVISLOSTÍ občanské sdružení
Other information
Original language Czech
Type of outcome Popularizing texts and activities
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) Global Storylines; vzdělávání v základní škole; participativní výuka
Keywords in English Global Storylines; primary school education; participatory learning
Changed by Changed by: Mgr. Lenka Slepičková, Ph.D., učo 42916. Changed: 2/3/2015 13:37.
Abstract
V roce 2013 proběhl první rok projektu Global Storylines, který realizuje Centrum globálního rozvojového vzdělávání NaZemi ve spolupráci s Pedagogickou fakultou Masarykovy univerzity. Projekt finančně podporuje Ministerstvo zahraničních věcí. Cílem tohoto projektu je vnést do praxe na prvních stupních základních škol metodiku výuky skrze příběhy, která vznikla v sedmdesátých letech ve Skotsku. Ve Storylines jde o to, aby učitelé a žáci byli partnery v procesu učení. Přístup dává díky společné práci s příběhy ve výuce prostor pro diskusi, brainstorming a jiné skupinové aktivity. Díky tomu, že staví na lidských charakterech, vede žáky k tomu, aby si všímali pocitů stejně jako fakt, umožňuje učiteli navozovat otázky týkající se hodnot, a žáky vede ke zvažování důsledků jejich jednání. Otevírá tedy prostor pro participativní výuku a práci s globálními tématy. Text představuje informace z prvního ročníku pilotování projektu, popisuje, v jakých ohledech se metodika ukázala být přínosnou a naopak, jaký potenciál ještě čeká na vytěžení v dalších letech projektu. Přináší také konkrétní ukázky z praxe pilotování, které byly sebrány v rámci zúčastněného pozorování ve školních třídách.
PrintDisplayed: 19/7/2024 09:38