BAUER, Luboš and Markéta MATULOVÁ. Zvýšení interaktivity výuky matematických předmětů pomocí elektronického hlasování - zkušenosti z ESF MU (Teaching Mathematics with Electronic Voting at the Faculty of Economics and Administration of Masaryk University). In Jiřina Novotná. Moderní trendy ve vyučování matematiky a přírodovědných předmětů IV. Brno: Masarykova univerzita, 2015, p. 1-5. ISBN 978-80-210-7598-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Zvýšení interaktivity výuky matematických předmětů pomocí elektronického hlasování - zkušenosti z ESF MU
Name (in English) Teaching Mathematics with Electronic Voting at the Faculty of Economics and Administration of Masaryk University
Authors BAUER, Luboš (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Markéta MATULOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Brno, Moderní trendy ve vyučování matematiky a přírodovědných předmětů IV. p. 1-5, 5 pp. 2015.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 10101 Pure mathematics
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
RIV identification code RIV/00216224:14560/15:00082458
Organization unit Faculty of Economics and Administration
ISBN 978-80-210-7598-6
Keywords in English Mathematics; interactivity; electronic voting; ESF MU
Changed by Changed by: RNDr. Luboš Bauer, CSc., učo 1005. Changed: 11/4/2016 13:59.
Abstract
Od letošního akademického roku jsme na Ekonomicko-správní fakultě MU do výuky pilotně zavedli prvky zvyšující míru zapojení studentů prostřednictvím online hlasování na www.socrative.com. Tento příspěvek stručně představuje možnosti použití hlasování ve výuce matematiky a shrnuje naše dosavadní zkušenosti s novou interaktivní technikou.
Abstract (in English)
This year we have introduced a pilot project of online voting on www.socrative.com in order to increase students’ involvement in the teaching. The paper briefly introduces the concept of classroom voting in Mathematics and summarizes our experience with the new interactive technology.
PrintDisplayed: 8/5/2024 23:50