PAŘIL, Vilém. Možnosti a limity ekonomického hodnocení environmentálních externalit silniční dopravní infrastruktury jako podklady pro plánování dopravy (Limits and Possibilities of Environmental Externalities Economic Valuation of Transport Infrastructures as a Transportation Planning Input). In Konference projektu DOPSIT. 2015.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Možnosti a limity ekonomického hodnocení environmentálních externalit silniční dopravní infrastruktury jako podklady pro plánování dopravy
Name in Czech Možnosti a limity ekonomického hodnocení environmentálních externalit silniční dopravní infrastruktury jako podklady pro plánování dopravy
Name (in English) Limits and Possibilities of Environmental Externalities Economic Valuation of Transport Infrastructures as a Transportation Planning Input
Authors PAŘIL, Vilém.
Edition Konference projektu DOPSIT, 2015.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Requested lectures
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Economics and Administration
Keywords (in Czech) Životní prostředí, dopravní infrastruktura, oceňování environmentálních statků, hodnocení dopadů
Keywords in English Environment, transport infrustructure, environmental goods valuation, impact assessment
Changed by Changed by: doc. Ing. Vilém Pařil, Ph.D., učo 76412. Changed: 5/2/2018 19:04.
Abstract
Cílem tohoto příspěvku je územní identifikace konfliktů silniční dopravní infrastruktury s relevantními složkami životního prostředí a jejich ekonomické hodnocení. Příspěvek je zaměřen na hodnocení komplexních environmentálních dopadů projektů expresní silniční infrastruktury. Předmětem příspěvku jsou environmentální dopady včetně aplikace variantních oceňovacích metod. Hodnocena je kompletní síť dálnic a rychlostních silnic v České republice mimo městské radiály. Další předmětnou hierarchickou úrovní vybraného dopravního modu jsou regionální silnice vyššího významu, tedy silnice II. třídy. Zde je z hlediska územního vymezení předmětným územím region soudržnosti Jihovýchod, ve kterém jsou vymezeny pouze ty silnice II. třídy, které směřují do správních center dotčených dvou krajů – v kraji Vysočina do Jihlavy a v Jihomoravském kraji do Brna, což svědčí o významu těchto komunikací z pohledu vlivu na dostupnost či obslužnost ve vztahu napojení obcí na centrum regionu. Z důvodu detailnější identifikace disparit se příspěvek zabývá i zátěží daných komunikací na úsecích procházejících jednotlivými obcemi.
PrintDisplayed: 8/8/2024 21:17