V originále
Popularizace vědy a výzkumu, akce pracoviště "Kejbaly" Katedry biologie PdF MU v Brně v r. 2014 pro žáky, pedagogy a seniory v "Komunitní zahradě" . Workshop jako součást projektu "Slavnosti sklizně 2014", nebyl zaměřen pouze na sklizeň bioproduktů z "přírodní a biotopové zahrady s permakulturními prvky" pracoviště "Kejbaly", ale především na sociální aspekt environmentálního vzdělávání pro život a zdraví člověka i přírody ve 21. stol. Cílem bylo na základě informačních zdrojů a praktických zkušeností vybrat, vypěstovat a otestovat výběr okrasných rostlin, které je vhodné používat při pracovních činnostech ve vyučování na prvním stupni ZŠ. Využití vybraných rostlin je ověřováno pomocí integrované a vrstevnické tematické výuky dětí a seniorů. Akce byla součástí oslav dvaceti let výzkumu a vzdělávání pro udržitelnost. Prezentuje seminární práce studentů a výsledky výzkumu - alternativní formy pedagogické praxe jako součást Dynamického modelu zkušenostního učení. Představuje implementaci činnostního autentického a zkušenostního učení, které se jeví jako klíčové pro vytváření znalostního základu vyučování (knowledge base of teaching) i profesního poznání (professional knowledge) ve vzdělávání studentů v programu Biologie pro život a zdraví na PdF MU v Brně. Potvrzuje se, že pro profesionalizaci učitelské profese (professional knowledge) nelze vytvořit optimální model didaktické přípravy budoucích učitelů bez úzké vazby na odbornou složku oboru a návaznosti na pedagogickou praxi. Z výzkumů prezentovaných na akci vyplývá, že během praktických činností na prvním stupni základních škol si děti nejlépe ověřují a získávají poznatky přímým kontaktem s přírodninou,jejím pozorováním ale především aktivní praktickou činností, kterou mohou uplatnit při vrstevnické výuce.