p 2014

Natural and Community Garden for Primary Education in the 21st century

JEDLIČKOVÁ, Helena

Basic information

Original name

Natural and Community Garden for Primary Education in the 21st century

Name in Czech

Přírodní a komunitní zahrada pro primární vzdělávání ve 21. století

Edition

Terénní přírodovědná praxe pedagogů škol JmK ve vysokohorské, krasové, přímořské a mořské přírodě, 2014

Other information

Language

English

Type of outcome

Vyžádané přednášky

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

Přírodní zahrada; komunitní zahrada; školní zahrada; primární vzdělávání; integrovaná tematická výuka; vzdělávání pro 21. století; Rámcový vzdělávací program

Keywords in English

Natural garden; community garden; school garden; primary school; integrated thematic plan; Education for 21st century;Framework Education Program
Změněno: 13/3/2015 17:31, Ing. Helena Jedličková, Ph.D.

Abstract

V originále

Thesis „ Natural and Community Garden for Primary Education in the 21st century“ is dealing with using of school gardens, created on natural principles for educational purposes of pupils their primary education. It also studies usage of community gardens, designated for meetings, collective observing, and collective work as well as relaxing. The core is designing, creation and implementation of the garden patch with natural elements on the Workplace biological Department Faculty of Education of Masaryk University and integrated topical education for pupils of the 1st stage of their primary education with elements of peer education in and community natural gardens. Funded Project Natural DVPP and innovation SEP schools JmK using practical international field placements and internships, registration number CZ.1.07 / March 1, 41 / 02.0055.

In Czech

Přednáška Přírodní a komunitní zahrada pro primární vzdělávání ve 21. století prezentuje zamyšlení nad využitím školních zahrad, vytvořených na přírodních principech, ve vzdělávání a výchově žáků v základním vzdělávání. Zkoumá možnosti jejich využití jako zahrad komunitních, určených k setkávání, společnému pozorování, společné práci i relaxaci. Jádrem je návrh, realizace a ověření záhonu s přírodními prvky na pracovišti Katedry biologie PdF MU a integrované tematické výuky pro žáky 1. stupně s prvky vrstevnického vyučování v komunitní zahradě.Financováno z projektu Přírodovědné DVPP a inovace ŠVP škol JmK s využitím praktických zahraničních terénních praxí a stáží, registrační číslo CZ.1.07/1.3.41/02.0055.