Detailed Information on Publication Record
2014
Natural and Community Garden for Primary Education in the 21st century
JEDLIČKOVÁ, HelenaBasic information
Original name
Natural and Community Garden for Primary Education in the 21st century
Name in Czech
Přírodní a komunitní zahrada pro primární vzdělávání ve 21. století
Authors
Edition
Terénní přírodovědná praxe pedagogů škol JmK ve vysokohorské, krasové, přímořské a mořské přírodě, 2014
Other information
Language
English
Type of outcome
Vyžádané přednášky
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
Přírodní zahrada; komunitní zahrada; školní zahrada; primární vzdělávání; integrovaná tematická výuka; vzdělávání pro 21. století; Rámcový vzdělávací program
Keywords in English
Natural garden; community garden; school garden; primary school; integrated thematic plan; Education for 21st century;Framework Education Program
Změněno: 13/3/2015 17:31, Ing. Helena Jedličková, Ph.D.
V originále
Thesis „ Natural and Community Garden for Primary Education in the 21st century“ is dealing with using of school gardens, created on natural principles for educational purposes of pupils their primary education. It also studies usage of community gardens, designated for meetings, collective observing, and collective work as well as relaxing. The core is designing, creation and implementation of the garden patch with natural elements on the Workplace biological Department Faculty of Education of Masaryk University and integrated topical education for pupils of the 1st stage of their primary education with elements of peer education in and community natural gardens. Funded Project Natural DVPP and innovation SEP schools JmK using practical international field placements and internships, registration number CZ.1.07 / March 1, 41 / 02.0055.
In Czech
Přednáška Přírodní a komunitní zahrada pro primární vzdělávání ve 21. století prezentuje zamyšlení nad využitím školních zahrad, vytvořených na přírodních principech, ve vzdělávání a výchově žáků v základním vzdělávání. Zkoumá možnosti jejich využití jako zahrad komunitních, určených k setkávání, společnému pozorování, společné práci i relaxaci. Jádrem je návrh, realizace a ověření záhonu s přírodními prvky na pracovišti Katedry biologie PdF MU a integrované tematické výuky pro žáky 1. stupně s prvky vrstevnického vyučování v komunitní zahradě.Financováno z projektu Přírodovědné DVPP a inovace ŠVP škol JmK s využitím praktických zahraničních terénních praxí a stáží, registrační číslo CZ.1.07/1.3.41/02.0055.