JEDLIČKOVÁ, Helena. Modely zkušenostního učení ve vzdělávání pro 21. století na terénní přírodovědné praxi pedagogů škol JMK. (Natural and Community Garden for Primary Education in the 21st century). In Patrik Matyášek. Metodická publikace. 1st ed. BRNO: NOVÁ ŠKOLA, 2014, p. 87-96. ISBN 978-80-7289-652-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Modely zkušenostního učení ve vzdělávání pro 21. století na terénní přírodovědné praxi pedagogů škol JMK.
Name in Czech Modely zkušenostního učení ve vzdělávání pro 21. století na terénní přírodovědné praxi pedagogů škol JMK.
Name (in English) Natural and Community Garden for Primary Education in the 21st century
Authors JEDLIČKOVÁ, Helena.
Edition 1. vyd. BRNO, Metodická publikace, p. 87-96, 10 pp. 2014.
Publisher NOVÁ ŠKOLA
Other information
Original language Czech
Type of outcome Teaching aids, texts (including individual chapters in textbooks)
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7289-652-3
Keywords (in Czech) Badatelsky orientovaný výuka projekt Biologie pro život a zdraví zkušenostní a situační učení Vzdělávání pro udržitelný rozvoj a zdraví dynamický model zážitkové vzdělávání
Keywords in English Research oriented teaching Enquiry based science education project Biology for Life and Health Experiential and situational learning Education for sustainable development and health Dynamic Model of Experiential Learning
Changed by Changed by: Ing. Helena Jedličková, Ph.D., učo 2417. Changed: 13/3/2015 17:33.
Abstract
Do projektu „Biologie pro život a zdraví“ byl zapracován model vzdělávání učitelů dovednostně-reflexivní(představitel: V. Švec),jehož teoretické východisko je v socio-kognitivní teorii učení (J. Piaget a teorie vzděláváníkonstruktivistické). Prostřednictvím nácviku a osvojování dovedností autoregulačního učení, komunikace, akční intervence a autoregulace by se měly rozvíjet pedagogické kompetence, pedagogická sebereflexe a konstruování pedagogických znalostí (Spilková a kol., 2004).Financováno z projektu Přírodovědné DVPP a inovace ŠVP škol JmK s využitím praktických zahraničních terénních praxí a stáží, registrační číslo CZ.1.07/1.3.41/02.0055.
Abstract (in English)
The project "Biology for Life and Health" was incorporated in the model of teacher training a skill-reflexive (Representative: V. Švec, 2005) whose theoretical basis is the socio-cognitive learning theory (J. Piaget and constructivist learning theory). through training and skill self-regulatory learning, communication, and self-action interventions should develop pedagogical competence, self-teaching and designing pedagogical knowledge (Spilková et al., 2004).Funded Project Natural DVPP and innovation SEP schools JmK using practical international field placements and internships, registration number CZ.1.07 / March 1, 41 / 02.0055.
PrintDisplayed: 22/7/2024 06:01